KOREA DRAMA | Angel Last Mission: Love (2019)

Khamis, April 16, 2020



Title: Angel Last Mission: Love
Genre: Romance, ballet
Episode: 32 (16 to be exactly)
Channel: KBS2
Cast: L, Shin Hye Sun, Lee Dong Gun, Kim Bo Mi

Sinopsis:

Dan seorang angel. Nakal tapi sangat optimis. Yeon Seo seorang Ballerina yang sangat tidak percayakan cinta. Dan diberikan misi terakhir untuk membolehkan dia kembali ke Heaven semula. Iaitu mencarikan cinta sejati buat Yeon Seo. Namun, Dan terjatuh cinta pada Yeon Seo.


Hasil tontonan: 

Cerita yang agak klise jugak untuk angel-heaven ni bila dia ditugaskan untuk menjalankan misi pada Lee Yeon Seo. Drama ni telah diperam lama dalam wishlist ever since dia ditayangkan tahun lalu. Ini kerana pelakon utama wanitanya tidak menarik perhatian dan L juga lakonannya nampak kaku lagi. 

Bila Dan dijadikan manusia untuk melaksanakan misinya, dengan nama Kim Dan dia menggantikan setiausaha Lee Yeon Seo, Mr. Jo yang telah mati akibat kemalangan yang dirancang. Sepatutnya Dan tak menyelamatkan Yeon Seo, tapi nak dijadikan cerita tadi. Dia menyelamatkan Yeon Seo yang memang tertulis takdirnya akan mati di tangan orang jahat.

Cerita ni agak merepek la jugak kalau nak kira walaupun Aien ni boleh kata peminat cerita yang plot lebih kurang gini. Terlalu merepek, sampai Yeon Seo mempersoalkan orang atas, kenapa perlakukan dia begini. Sampai mempertaruhkan nyawa demi nak selamatkan Kim Dan. Begitu juga dengan watak hero kedua, yang dibawa oleh Lee Dong Gun (lama dah tak tengok dia berlakon) yang pada mulanya dia juga angel, tapi disebabkan dia jatuh cinta pada manusia, dia diberikan kehidupan yang tiada penghujungnya tanpa kekasih hati. Kesian. So, Yeon Seo itu macam kelahiran kedua bekas kekasih dia, dia jadi obses nakkan Yeon Seo jugak.

Sudahnya cerita ini, Dan berjaya jadi manusia, untuk setia berada di sisi Yeon Seon walaupun pada hakikatnya bukan dek kerana permintaannya yang tidak berkesudahan, tapi kerana kebaikan yang dia lakukan bahkan dia menolak untuk melakukan kejahatan ketika trial menjadi manusia.

Hurm.. Usah la tengok citer merepek ni. Haha melainkan saja nak tengok dorang menari ballet yang seem lovely, dan L yang masih berusaha kekalkan ketampanannya. Kah!  


4 ulasan

  1. Hahahaha tapi rating drama ni tinggi kot! Mungkin sebab L tu handsome kot haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha Mungkin jugak. kita tengok pun sebab L.. haha

      Padam
  2. tak layan lagi cerita ni sebab tengah layan melting me softly. dah tengok tak?

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

© kisah aienienka.