Katerer Cinta by Nurul Syahida

Khamis, Januari 02, 2020


Katerer Cinta by Nurul Syahida | Hi~ Assalamualaikum

Yes, done baca. Novel kedua di Ookbee Buffet.

Novel yang merupakan anak ke enam dari Nurul Syahida, nampak lebih matang dari sebelumnya.

Teringat pulak novel pertama karya Nurul Syahida ni yang Aien beli. Muka depannya yang hot pink gitu membuatkan Aien terpikat dan sehingga sekarang menjadi idola adik ku yang seorang dek kerana nama wataknya.

Nurul Syahida ni suka cipta nama panggilan yang klasik dan kadang kita pun tak jangka.

Untuk Katerer Cinta ni, mengisahkan tentang Maira berkahwin dengan lelaki yang dicintainya sejak dia berusia 16 tahun. Demi cinta dan rasa sayang, dia korvankan kerjaua dan hidupnya demi menjaga ibu mertuanya, Puan Nas yang sakit. Pada masa yang sama, dia cuba menjadi isteri yang setia pada Annas yang bakal seorang doktor. Namun, beberapa minit sebelum menyambut hari jadinya yang ke-23  maira bergelar janda. Selama lapan tahun dia berusaha untuk membina semula hidupnya dan memperbaharui matlamat hidupnya dengan mengejar kerjaya yang cemerlang dalam bidang katering. Pengalaman masa lalu dilupakan dan dia fokus sepenuhnya pada perniagaan yang semakin beekembang. Tetapi bila klien terbaharunya adalah bekas suaminya sendiri, yang kini bakal mengahwini seorang wanita serba serbi  lebih daripada Maira, Maira harus membuat pilihan. Samada ada melarikan diri daripada kesakitan yang sudah lama dipendam atau berdepan dengan masa lalu yang kembali menghantui dirinya.


Kisah yang biasa-biasa yang tak pernah difikirkan orang, itu lah karya dari Nurul Syahida. Bukan cerita yang luar biasa, tapi garapan yang hebat buatkan kita terfikir bagaimana seorang katerer yang bergelar janda di usia menghadapi tiap majlis kegembiraan orang lain. 

Harus baca, sebab penulis berjaya bawa kita menyelusuri hati seorang katerer yang telah hancur oleh orang yang dicintainya kemudian kembali bangkit semula. 


6 ulasan

  1. banyak ke novel kat apps ni. nak try download nanti..hehe

    BalasPadam
  2. Balasan
    1. Kan? Simple juga cara Nurul Syahida ni tulis. ^^

      Padam
  3. Simple tapi bermakna.. Boleh cuba baca nie nanti..

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

gallery @aienienka

© kisah aienienka.