HMOVIE: FRACTURED (2019)

Selasa, Oktober 15, 2019


Hi~ Assalamualaikum | Fractured (Netflix)

Addooo~~ pening kepala tengok cerita ni. A bit sad actually. Hurmm.. 

Movie ni mengisahkan Ray Monroe yang datang admitted anak dia, Peri Monroe yang patah tangan akibat jatuh ketika di sebuah pit stop ketika mereka pulang holiday. Punya berjam dia tunggu anak dan bini dia yang dikatakan pergi CAT scan di hospital tu, ditanya-tanya dengan nurse yang bertugas semua menidakkan kata dia, sampai semua anggap dia a bit shock. Macam gila sekejap sebab dia datang tu pun dengan luka di kepala.  

Ending dia sedih. Ahh,  tak tahu la nak ngambarkan macamana, tapi yang penting I is pening tengok cerita ni sebab mulanya ingat yang anak dan bini dia kena paksa untuk organ donation, rupanya hakikat sebenarnya dia selamatkan orang lain. 😭😭 

Sedih. Rupa-rupanya masa di tempat kejadian tu,, dia konon nak selamatkan Peri dari kena gigit anjing, tapi sebenarnya Peri dah jatuh dan telahpun mati di tempat kejadian. Begitu juga dengan isteri dia. 

So, the chaos yang dia buat kat hospital tu, cumalah bayangan dia yang sedaya upaya untuk selamatkan anak bini dia yang telah pun tiada. 

A trauma create some illusion untuk menidakkan sesuatu itu berlaku. 

Mungkin sebab sebenarnya dia tak nak benda tu berlaku tetapi berlaku di luar jangkauan dia, dan dia trauma. Fuh, berat sungguh cerita macam ni sampai pening kepala Aien nak hadamkan.

Till next movie, Jaa Nee!

5 ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

gallery @aienienka

© kisah aienienka.