JURNAL | Mana pergi menghilang?

Rabu, Mac 18, 2020



Hi, Assalamualaikum | Wah, lama menghilang ya, ke mana aja tuh? Ndak ke mana bah, lagi anik sudah dikasi lesen duduk rumah aja. Lagi aku suka. 

Kisahnya, tempat yang selalu aku meluahkan rasa dan gadget utama untuk menjadi sumber itu, terkaku tanpa bateri. Setelah si anak bertuah mencampakkan dirinya ke dalam tong sampah barang semalam, lalu gadget itu merajukkan dirinya tidak mahu dicas semula. Seperti kisahnya yang lalu, telefon ini acap kali meminta ditukar portable chargernya. Tapi, untuk kali ini bukan portable saja yang rosak, sampai memakan masa berhari dicas, buatkan aku malas nak berharap yang dia akan hidup semula. 

Tepu tu tepu, nampak sangat dah tak bolrh hidup tanpa telefon, tapi tu la. Siap kerja rumah aku. Siap semua tanpa perlu stress. Sampai tak tahu nak buat apa. Haha 

So, semalam Encik Suami pergi repair sendiri lagi. Katanya portable itu tak ada la senget mana, tapi .. Cukup la tu tahun dia berkhidmat. Haha Aku ni kalau pakai telefon tu, lebih dari 2 tahun tanpa sebarang masalah tu ajaib la kan. Ini kan pula dah masuk tahun ke tiga. memang minta nyawa la tu. 

Oh ya, sekarang dah kena bekurung dua minggu  istilahnya jangan keluar jika tiada apa-apa urusan. Ingat nak pulun tengok drama. Haaa, tapi drama yang dimuat-turun telah selamat di tonton. Apa lagi? 

Stay safe u olls. Jaga diri. Apa-apapun... Jangan keluar rumah jika tiada keperluan. ^^

10 ulasan

  1. Yaa duduk aje dirumah tau...jaga diri dan kebersihan diri...

    BalasPadam
  2. kan... tak perlu nak keluar kalau tiada apa-apa keperluan... Kena Download lagi drama tu nampaknya.. hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu la. drama apa ntah nak tengok lagi. Masa ni la pulun drama yang sejuta episode. ^^

      Padam
  3. Hana ucapkan selamat berkurung buat kak Aien and family! ngehehe ;) Take care and stay safe too!!

    BalasPadam
  4. layan drama sampai pengsan..haha:P

    BalasPadam
  5. Marilah kita duduk di rumah. layan movie, layan kerja rumah layan blog :)

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

© kisah aienienka.