WHAT INSIDE MY BAG??

Isnin, Disember 24, 2018
Hi~ Assalamualaikum 

Hari ini baru teringat yang post challenge ideas ni belom habis Aien buat. Rasa macam nak habiskan before new year la yek. 

Hee~ So today we will talk about what inside my bag during me going outside. Eh, dah kenapa speaking bagai? Ahahah Esok kan holidays, tu tertiber speaking. 


Officially sejak dah ada Nyonya Nayla, ini la beg yang Aien selalu bawak setiap kali keluar. Me have no beg anymore. Somehow Aien ni memang ada masalah untuk cari beg yang betul-betul selesa dan senang nak dibawak dengan diri ni. Senang kata, I still not found my dream beg. Kadang nak pakai handbag, tote bag, sling bag. Ah~ too much la beg. Nah, sekarang backpack Nyonya Nayla jugak jadi kawan.  

Yang dalam bekas hijau tepi beg itu adalah plastik sampah untuk pampers in case terberak or pampers penuh somewhere yang kadang kita pun tak tahu mana, nak buang merata begitu saja macam geli pula, makanya Aien ambil inisiatif untuk beli plastik sampah comel tu. Masa tu beli kat shopee dalam RM12 untuk 20 roll extra kot. Kira sekali dengan stock plastik dia la. Kalau untuk sebekas gitu dalam RM 3 sahaja. Tak termasuk postage. Alang-alang baik beli lump sum sekali dengan stock sebab nanti malas nak beli lagi. 


Wokey, this the ugly side of the beg. Always have tissue dan air dalam botol untuk kecemasan anda berjumpa dengan tempat tak ada air, so pish pish je situ. Dalam beg belakang free gift daripada Libress adalah duit raya Nyonya Nayla yang setia dibawa. Haha So, kalau ada sesiapa kasi, terus aja masuk dalam tu without check in dalam dompet Ibu. Risau kalau masuk dompet Ibu tak jumpa jalan keluar lagi dah. 


Finally, this is the whole item yang ada dalam beg tu. Benda penting untuk setiap kali berjalan tak kira dekat ke jauh. Unless macam weekly shopping barang dapur yang cuma 10 minit dari rumah, Aien tak ada la bawak. Nak ke KK untuk check up ke, nak keluar ke bandar JB ke, nak balik kampung Nenek ke. Haa, beg ni la setia menemani. Senang! Thanks to my sister give it masa Nyonya Nayla baru lahir. 

Wet Tissue, Pampers beberapa keping, dua pasang baju standby. Kipas (wajib) sebab Nyonya Nayla tak tahan panas. Minyak telon daripada Mustika Ratu. Roller balm bau sandalwood daripada Freshkon dan paling penting dompet Ibu. Kalau tak, jadi warga asing la Aien kat Johor ni. Ada setengah orang dia suka letak barang-barang anak dalam handbag dia. Well, Aien pernah buat a few months before. Macam, Ah~ serabutnya. Try hard nak bawak ke hulu ke hilir handbag besar. Like  annoyed me too much! Dan end up, Handbag dan Aien is enemy! I don't really like handbag. Setakat ni, macam ni la selesa. Tapi, hari tu kena warning jugak dengan Tuan Izwan. Bahaya beg belakang ni kalau kita letak dompet ke apa sebab in case orang bukak dari belakang kita tak sedar. Yes! That's why Aien terminat pulak tengok beg ala-ala korea gitu. Sling bag tapi cukup-cukup je untuk letak telefon, dompet dan alat mekap berapa ketul. So, Bila nak belanja ni? haha..


7 ulasan

  1. Bila dah ada abak, beg macam nie memang best.. Banyak barang anak boleh bubuh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu la.. jenuh fikir apa je yang aku bawak ni.. ^^

      Padam
    2. Nanti bila anak dah besar, beg pun mengecil.. kikiki

      Padam
  2. beg mak mak biasalah tu yang penting keperluan anak tak tinggal kan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mak mak sangat! haha tapi ada je ditinggal sebab makin pelupa..

      Padam
  3. Bagus beringat bawak semua keperluan yang diperlukan

    BalasPadam
    Balasan
    1. yang penting ingat la. Yang half penting tu asyik lupa..

      Padam

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤