Chinese Drama: Parallel Love (2020)

Ahad, Julai 19, 2020


Tajuk: Parallel Love / Time Countdown To Meet You
Genre: Time Travel, Business, Romance
No. of Episode: 24 
Cast: Li Hong Yi, Kira Shi, Yang Ze, Wang Yu, Chang Huang Sen, Lou Zheng. 
Sinopsis: Lin Miao, a successful events manager from the year 2020 accidentally time travels back to 2010. She receives a mission revealing that if she wants to return to the future, she must help Jiao Yang become the president of his father’s company within 3 months. If she fails, she will disappear forever.


Spoiler Alert 

Akhirnya tamat sudah drama ini. Gigih aku follow up walaupun belum habis. Randomly tengok drama ni selepas asyik tengok drama Zhou Lu Si, dan tersangkut jugak turutan drama Li Hong Yi ni. 


 

Kisah cinta antara Jiao Yang dan Lin Miao dari masa hadapan. Satu hari Lin Miao rushing nak pergi meeting, tetiba dapat tahu dirinya di 10 tahun ke belakang. 

Aku wonder macamana jugak dia tahu mission dia kena jadikan Jiao Yang tu presiden Hong Yu. Mungkin aku miss pandang kot. Sebab alih-alih dia tahu dia kena jadikan Jiao Yang tu Presiden, padahal masa pertama kali dia jumpa Jiao Yang tu, memang masa tu nak umumkan si Jiao Yang ni Vice President pun. Tapi, disebabkan paparazi dapat tangkap gambar dia yang agak serabai masa hari pengumuman tu, dorang saspek dia ni playboy. Biasa la, anak orang kaya. 

Dan dalam masa tiga bulan, Lin Miao kena bantu Jiao Yang ni untuk buktikan dirinya layak jadi Presiden bagi syarikat ayahnya, iaitu Hong Yu Group. 

Lin Miao daripada masa hadapan merupakan Pengawai pemasaran kalau tak silap aku, selepas berpisah dengan pakwe dia 10 tahun lalu dia langsung tukar namanya yang sebenarnya Lin Wei Jun. 

Mungkin sebab tengok skip-skip, aku tak berapa fokus sangat. Drama ini mengisahkan perjalanan Jiao Yang yang agak susah nak jadi Presiden pada kompeni bapak sendiri padahal benda tu senang yang amat. Bila barisan pemegang saham tak berapa kenan sangat dengan sikap Jiao Yang yang suka amek ringan terhadap sesuatu hal berlaku. Kerana keberadaan Lin Miao di sisinya, Jiao Yang boleh bangun dan berubah menjadi lebih matang. 

Ending yang agak boleh la suam-suam kuku gitu,  Lin Miao yang mula menampakkan siptom penuaan dengan terlalu pantas, membuatkan Jiao Yang berusaha untuk menjadi Presiden demi menghantar Lin Miao pada masa hadapan. Sebelum itu, Jiao Yang memberikan Lin Miao cincin dan mengangkat vow bersama. Tapi, bukan official la kan. Membuktikan bahawa cintanya pada Lin Miao takkan pernah putus walaupun mereka berbeza waktu. 

Akhirnya, setelah 10 tahun berlalu, Jiao Yang dapat juga bertemu dengan Lin Miao yang telah berubah menjadi penulis novel dan tertarik dengan rumah yang dibuat oleh syarikat Hong Yu Group yang mana idea rumah tersebut atas kerjasama Lin Miao dan Jiao Yang pada masa dahulunya. 

Pening jugak kepala aku nulis review ni. tapi, jangan risau drama dia tak pening. Ha Ha 

Aku wonder apa jadi Lin Wei Jun pada 10 tahun lalu tu yek lepas dia dah berenti di syarikat lawyer tu? Bukan dia jadi orang yang sama? Ah, sudah!


Benda yang seronok aku belajar sepanjang tengok drama ni, which is semangat Jiao Yang untuk berubah walaupun dia tahu ada orang akan tikam belakang dia. Walaupun bapak sendiri tak percayakan dirinya. Akan tetapi, adanya Lin Miao satu-satunya pembakar semangat dirinya membuatkan Jiao Yang tetap gigih berusaha untuk menjadi President. Selain daripada itu, boleh lihat serba sedikit macamana dorang cuba untuk realisasikan sesuatu yang nampak mustahil pada masa tu, tapi sangat realibel / bagus untuk masa akan datang. Gitcheeew~

8 ulasan

  1. cite pasal time travel ke ni? kalau ending suam-suam kuku malas nak tengok..haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tengok sebab curious, tapi ending .. hurm. Haha

      Padam
  2. berkerut sy tgk poster ats tu sbb igt kn Jerry Yan F4 HEHEHE

    BalasPadam
  3. wow menariknya jalan citer

    BalasPadam
  4. Macam menarik.. tapi banyak sangat drama yang tertangguh.. hahahaha

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

© kisah aienienka.