ORYN Skincare set penjagaan wajah berasaskan Oren sesuai untuk semua jenis kulit

Jumaat, Jun 11, 2021

 


Hi, semuanya . Day berapa sudah PKP 3.0? sendiri pun dah lost counting kerana hariku tiada bezanya. Nampak kan? 

Oleh kerana itu, aku kelapangan buat review skincare yang aku pakai buat masa ni iaitu ORYN Skincare.


Apa itu ORYN Skincare? 

Oryn Skincare merupakan satu set penjagaan wajah yang berasaskan buah oren ataupun vitamin C. Sebab tu la nama dia dekat-dekat aje dengan buah Oren tu kan. 

Pada siapa yang tak tahu, ORYN Skincare ni baru lagi bertapak dalam industri penjagaan wajah dan telah menampilkan set yang sesuai bagi kulit yang bermasalah dan juga melembapkan. 

Set ini mengandungi 3 asas rutin skincare iaitu pencuci muka, serum dan moisturizer. Simple dan mudah je kan? ORYN Skincare juga sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif. 




Hydrating Gentle Cleanser diformulasikan untuk membantu kita untuk membersihkan, melembapkan serta mencerahkan kulit wajah. Ia juga bagi membantu untuk mengurangkan iritasi kepada kulit kering dengan mengekalkan paras PH pada kulit wajah. Seronok kan? 

Bagi Aien yang telah menggunakan selama beberapa minggu ini, memang smooth je rasa kulit wajah. Suka sangat la dengan tekstur pencuci ni sendiri. 


Korang boleh tengok tekstur dia nampak seperti creamy sikit, padahal tak pun. Bila dicampurkan dengan air, ianya berbuih sedikit saja sesuai dengan kulit Aien yang kering ni. I love this cleanser! 

Dengan bahan aktif seperti Vitamin C, Sodium Hyaluronate + Panthenol , Niacinamide, Saccharide Isomerate dan Natural Phyto yang banyak membantu kulit untuk dibaiki daripada dalam. 


Next!  5 in 1 Hydrabright Moisturizer merupakan satu-satu yang pelembap yang mengabungkan 5 tindak balas sekaligus dalam satu. 

Apa dia? 

Dalam pelembap ini mengandungi lebih satu bahan daripada pencuci tadi iaitu Hexapeptide yang berfungsi sebagai botox pada kulit wajah dan bertindak mengawal kedutan serta garis halus. Best aje dengar kan? Ye, secara tak langsung korang pakai pelembap sekaligus korang pakai serum, primer, anti-wrinkles dan juga night cream sekiranya digunakan pada waktu malam. 

Pada Aien kurang sikit dengan moisturizer ni sebab Aien ada alahan pada bahan yang memutihkan ni. Maksudnya yang untuk brightening ni memang kalah. Disebabkan area lain normal dan di hidung adalah sensitif, jadinya setengah kawasan wajah jadi lembut dan plump gitu seronok la. Malangnya di sekitar hidung kering sangat. Sob sob kejap. 



ORYN Clear Gel diformulasikan khas untuk jerawat, whitehead dan blackhead serta ditingkatkan mutu kualitinya bagi membantu mengurangkan jerawat dan juga celaan di kulit wajah. Dengan tekstur yang agak ringan bersifat gel, bagi membantu mengekalkan tahap pH kulit wajah seseorang disamping mengurangkan peratus untuk breakout semula. 

Mengandungi multi action Vitamin C, Niacinamide , Salicylic Acid , Aloe Vera Extract, dan juga Zinc Extract memang sangat sesuai bagi korang yang mencari produk untuk melawan jerawat serta memudarkan jerawat serta membuang kesan tompok hitam di wajah. 

Bagi Aien, cuba untuk mengurangkan kesan dark spot serta jeragat dengan menggunakan Clear Gel ni memang berkesan. Dalam tempoh 5 hari penggunaan memang pudar kesan jeragat tu, and I is happy customer. Berbaloi jugak dengan harga seketul comel dia ni. 

So, uolls nak dapatkan produk local bertaraf lima bintang ni boleh cuba dengan lawati laman sesawang ORYN Skincare. Atau boleh saja jalan-jalan tengok di Instagram ORYN Skincare



Ingat Oren, ingat la ORYN Skincare. :)


8 ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤