Tukarkan rungutan kepada Doa

Jumaat, Ogos 19, 2022


Salam Jumaah penuh barokah! How's your day today? Harap semuanya baik-baik saja dan dipermudahkan segala urusan yang ingin dilakukan untuk hari ini. Should I said in skema way? Hee~ Okay, Aien harap korang semua sehat belaka. Yang diuji oleh Allah SWT dengan apa jenis ujian, semoga diberikan kekuatan hati untuk menempuh ranjau yang berlaku. Ingat, Allah SAYANG KAMU! 


Jarang sekali Aien nak post pada hari Jumaat sebab I need to sharing something yang bermanfaat supaya hari yang baik, yang penuh rahmah ini sentiasa berlalu dengan baik. Rahsia dosa yang berlaku pada hari tu biar terus tersembunyi. Again, Jumaat dah masuk hujung minggu buat Johor. Jadi, ambil kesempatan untuk clear dari segala alam maya. 



Untuk posting hari ni as you can see, a picture kredit from random twitter yang dia kongsikan daripada Telegram Mizznina. As tweet ni pun dari 2020, entah kenapa boleh lalu kat timeline pulak kan. Jadi anggap saja satu teguran untuk diri sendiri yang SENTIASA MERUNGUT PADA SEMUA BENDA TERUTAMA TENTANG DIRI SENDIRI. 


Guess who doing that like me? Nobody? I guess I'm the weird one. Sentiasa nak membebel. Marah dan segala sifat negatif tu la. Kadang-kadang sesuatu yang tak dapat dikecapi pun nak marah padahal.. Urgh.. I hate myself! Tu la konklusi nya.


This time, I should tengok cermin, look at myself. Kalau bukan engko yang sayang kat diri ko macamana nak expect orang lain suka kat ko tu? Aiguuu aiguu.. 


Jadi duhai diri, berhenti la merungut dan tukarkan rungutan kamu tu jadi doa. Ya Allah, jadikan Nur Khafisah ini seorang yang bijak dalam menguruskan waktunya dengan perkara manfaat  ya Allah. Tukarkan sifat malasnya dengan sesuatu yang mendatangkan kebaikan pada orang lain ya Allah. Semoga matinya kelak sentiasa diingati kerana kebaikannya, bukan sebaliknya. Moga pengakhirannya diberkati YA Allah. :') 


Hari ni, adik aku bakal dibedah a.k.a czerian untuk melahirkan zuriat ketiganya. 19.8.22 seorang lagi SDHWM bakal lahir.  Bertambah khalifah Allah di muka bumi ini. Doakan mudahan beliau dan bayinya selamat hendaknya. Terima kasih. 



3 ulasan

  1. Semoga dipermudahkan urusan kelahiran anak saudaranya

    BalasPadam
  2. Benar sangat.. orang cepat mengeluh ni, rezekinya sempit sebab tak bersyukur...

    BalasPadam
  3. Terima kasih untuk perkongsian yang ohsem ini..

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤