Pengalaman kenali masalah wajah dengan konsultan di Dermalene, Johor Bahru

Selasa, Ogos 23, 2022

 


I am so excited to sharing with you gais something yang Aien dah lama sangat teringin nak buat, alhamdulillah ada rezeki kali ni merasa dan belajar sesuatu yang baru di Dermalene Johor Bahru. 


Dermalene Group 



Dermalene diasaskan oleh Dr Alina Hasni seorang yang suka berkongsi dengan masyarakat untuk gaya hidup dan memiliki kulit wajah yang lebih sihat. Hasil dari minat ini beliau berjaya memegang kelulusan dalam bidang Clinical Dermatology dari Cardiff Universiti yang terkenal sebagai sebuah universiti terbaik dalam bidang tersebut. 

Hasil daripada itu juga, wujudnya Dermalene Group sebagai usaha untuk membantu orang ramai untuk mendapatkan kulit wajah yang lebih sihat. 

Untuk baca lebih lanjut boleh klik: About Us: Dermalene

Cawangan Dermalene 

Untuk info korang juga, Dermalene telah mempunyai 5 cawangan sebelum melebarkan sayapnya di bahagian Selatan ini. Melihat sambutan yang mengalakkan menguatkan lagi semangat Dermalene Group terus mengorak langkah jauh ke Selatan. 

Dibuka pada sejak 27 Julai 2022, Dermalene Johor Bahru menawarkan  diskaun 50% untuk semua rawatan yang ada sah sehingga hujung August sahaja. 


Rawatan di Dermalene 

Mengambil prinsip membuat orang ramai untuk dapat kulit yang lebih sihat, Dermalene sebagai caring skin life partner telah merawat lebih 40 ribu jenis masalah kulit wajah terutamanya jerawat, jeragat dan kesan parut. 

Selain daripada itu juga, Dermalene  adalah syariah compliance kerana mereka tidak menawarkan sebarang perubatan untuk mengubah wajah asal. 

Hasil rawatan dari Dermalene sangat diyakini dan oriented. Banyak result kulit dari pesakit yang lalu menjadi lebih sihat dan baik. 

Pengalaman sendiri di Dermalene, JB

Orang kata selagi tak cuba kita mana nak tahu. If you my past reader, korang mesti tahu I had so much trouble with my skin especially di wajah ni, sampai I rasa macam rimas dan malu dengan muka sendiri. Sehingga sekarang, peratus I look into a mirror sangat tipis sebab I really don't like my skin. Sad kan? 

Sehingga berjumpa dengan consultant di Dermalene, I was really impressive dorang punya facial scanner boleh detect masalah yang I tak sangka pun ada sebenarnya. Cause my concern actually jeragat dan dry skin at certain area.  Rupa-rupanya ... 


  • Big pores 
  • Jeragat (obviously) 
  • Eczema 
  • Uneven skin tone 
  • Lack of moisturize

See, which I sebenarnya tak terkejut pun la kan, cumanya terkejut tengok muka sendiri dalam skrin tu je. Masyaa Allah, aku pakai sunblock rupanya tak rata. Haha Cover certain area je. White cast dia tak merata. Adeh.. Maybe sebaab I tak re-apply sunblock tu, jadinya. Yeah. 


Ini adalah lebih baik sekiranya tidak menggunakan produk mercury. Huhu I dari dulu memang berjaga-jaga pasal skincare sejak I got this eczema ever since 2018?  Dari satu skincare ke satu skincare I tried, tapi biasa la kita tak menyabar. Haha 

Paling sedih tengok part hidung sendiri yang serupa rundolph dah haa.. Siap detect terlalu banyak parut di sekitarnya. Hurm.. sedih~ 

Glad to meet this consultation cause tahu dah mana salah silap dalam penggunaan skincare tu kan. Which is - mana kita sangka baik actually tak pun. Sebab tu orang kata, nak tahu kena jumpa pakar. #sillyme


Done talking, kita berpindah ke bahagian treatment. Untuk ini, consultant Dermalene bagi suggestion untuk cuba Ultra Soothing Facial which sesuai untuk sensitive skin dan untuk first timer macam Aien ni kan. 

Dalam rawatan ni bertujuan untuk menenang dan mengembalikan kelembapan kulit wajah. Dengan lampu radiasi serta aloe vera gel membantu mengurangkan garis-garis halus. Terlebih dahulu sebelum itu, beautician di Dermalene juga menerangkan langkah-langkah yang mereka lakukan sepanjang sesi rawatan. 



Memang me time sungguh la masa ni. Biar la anak laki duduk dalam kereta jap. Ibu nak relax manjakan muka dulu. Bukan selalu kan?

Setelah proses aloe vera tadi, I try pulak Marquerade Mask Gel warna pink yanh memang sesuai untuk kulit sensitive. Ada tambahan Vitamin E dan C untuk feed our skin la gitu.  Relax 15-20 minit. 


Selesai proses masking, muka diberikan sunblock produk dari Dermalene jual iaitu  Heliocare. Best sunblock ni tak payah nak re-apply kerap sangat. Cukup 4 jam pun boleh. Senang cakap setiap kali lepas solat je la re-apply. Tekstur dia ringan dan best la. 



Tak puas tengok muka sendiri. Even dalam camera without fliter pun lahai. "giggles* Thanks Dermalene for this treatment. Siap dibekalkan lagi ointment cream untuk sapu di bahagian hidung kesan eczema tu. 



Muka banyak happy tapi tak reti nak express. Hehe kalau ikut meme ni dah melompat nari-nari dah tau sebab best giler treament gini. Mungkin bride to be should grab this treatment a month before wedding cause boleh smooth your make up on your big day. 


Korang nak tahu apa masalah kulit wajah korang, boleh je terjah Dermalene Johor Bahru di:




Website: https://dermalene.com/


Instagram: 


@dermalenegroup

@dermalene.jb

@dermalene.bangi

@dermalene.kl

@dermalene.ampang

@dermalenekb


Facebook: Dermalene Skin Centre


Booking Appointment: 


www.wasap.my/601157537146/bookappointment

www.wasap.my/60126774502/bookappointment


Manakala Alamat untuk Dermalene Johor Bahru pula seperti yang tertera: 




📍 No.28 & 28-01, Jln Perjiranan 4/1, Bandar Dato Onn, 81100 Johor Bahru, Johor

📱  +601157537146

🕘  10am - 7pm




4 ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤