RichWorks Prihatin bantu Usahawan Bangkit semula

Rabu, Januari 19, 2022

Pandemik 2021: RichWorks Komited Bantu 605,000 Bangsa Usahawan Bangkit Semula

Umum sudah tahu bahawa tahun 2021 lalu merupakan tahun yang agak sukar semenjak pandemik mula melanda dunia pada penghujung 2019 lagi. Ia juga telah menyaksikan pelbagai kisah dengan penuh cabaran dan paling menyedihkan apabila sekali lagi Malaysia dilanda musibah banjir di penghujung Disember lalu. 

Hakikat kemusnahan daripada banjir yang boleh dilihat dengan mata kasar sangat menyayat hati sesiapa yang melihatnya. Terima kasih rakyat Malaysia yang sangat bersatu padu dalam menyumbang tenaga dan usaha dalam membantu masyarakat yang terkesan. 


Pengasas RichWorks International Sdn. Bhd.

Pengasas RichWorks International Sdn Bhd.

Salah satu syarikat besar di Malaysia RichWorks International Sdn. Bhd. (RichWorks) turut sama menyalurkan bantuan kepada mangsa. Jika korang nak tahu, Datuk Wira Dr Azizan Osman bersama 31 ahli keluarganya pernah dijangkiti COVID-19.

Ibu mertua Dr Azizan meninggal dunia dan beliau sendiri hampir maut dimana doktor telah mengatakan sudah tidak ada harapan sekiranya tiada perubahan positif jika dimasukkan mesin bantuan pernafasan.

Alhamdulillah, keadaan beliau semakin baik dan bagi Dr Azizan menganggap peluang kedua diberikan Allah SWT akan digunakan sebaiknya untuk beliau memberikan lebih lagi kepada bangsa usahawan terutama dalam bimbingan bidang keusahawanannya.

Tak berapa lama selepas beliau keluar dari hospital dan sedang proses pemulihan, Dr Azizan komited menjalankan program percuma yang dihadiri ribuan orang ramai.


RichWorks Prihatin dan Komited Membantu Usahawan Bangkit Semula

RichWorks komited membantu ushawan untuk bangkit 

RichWorks komited membantu usahawan untuk bangkit berikutan pandemik dan banjir pada tahun 2021. Ini adalah peluang Richworks bantu rakyat dari segi menyampaikan ilmu perniagaan dan memberi sinar baru buat mereka.

Dengan sebanyak 7 program percuma bersamaan 98 jam masa yang beliau berikan bagi memberikan tunjuk ajar dan kekuatan kepada orang ramai dalam soal keusahawanan. 

Secara keseluruhan pada tahun 2021, RichWorks dapat membantu hampir 605,000 orang melalui 13 program keusahawanan yang ditaja sepenuhnya RichWorks pada tahun lalu.

RichWorks Prihatin Membantu Usahawan Wanita

Keratan akhbar Program Wanita Bangkit Berniaga

Salah satu program RichWorks iaitu Wanita Bangkit Berniaga (WBB) juga mendapat pengiktirafan kerajaan bila disebut dalam Dewan Rakyat sebagai rakan kolaborasi Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.

Aktiviti kemasyarakatan RichWorks di bawah Pertubuhan Kebajikan RichWell juga diadakan kerana RichWorks prihatin. Dengan adanya RichWell, dapatlah RichWorks bantu rakyat.

Pihak RichWorks yang sama terkesan akibat daripada musibah banjir yang lalu terus menjadi pemangkin semangat mereka untuk bantu orang ramai yang terjejas dalam banjir itu.



Sumbangan untuk Mangsa Banjir


Sumbangan untuk mangsa banjir

Ketua Pegawai Perniagaan RichWorks, Radz Mohd. memberitahu, pihaknya tak ketinggalan dalam menyumbang kembali kepada masyarakat melalui Pertubuhan Kebajikan RichWell (RichWell).

"Kempen #RichWellBantu yang digerakkan Dr. Azizan bermula Julai tahun lalu, berjaya mengumpulkan RM501,497 untuk bantu lebih 2,000 keluarga.

"Tidak berhenti di situ, sumbangan kilat berjumlah RM500,000 dikumpulkan daripada usahawan kami dan RichWorks sendiri dalam 24 jam bagi mangsa banjir di Selangor pada 18 Disember tahun lalu," ujarnya.

Untuk pengetahuan korang, RichWorks bersama ahli Titanium & Spire yang merupakan anak didik mereka turut menyumbang sebanyak 762 ekor kambing dan 84 ekor unta bernilai RM824,160 dalam ibadah korban kali ini.

Di samping itu, ahli Titanium dan anak didik RichWorks prihatin dalam menaja 9 pelajar ke Tarim Yemen dengan sumbangan sebanyak RM180,000 sempena Maulidur Rasul.


Program Bimbingan RichWorks Berjaya Lahirkan Usahawan yang Berjaya

Dalam masa ini, syarikat bimbingan dan latihan pembangunan usahawan paling berjaya di Malaysia ini terus merealisasikan misi mereka dalam membangun dan mengembangkan usahawan ke tahap lebih tinggi degan program-program percuma mereka.

Alhamdulillah pada tahun lalu, jumlah keseluruhan peserta mentoring RichWorks iaitu Titanium, Spire dan EliteX berjumlah 1,855 orang dengan jualan terkumpul RM3.7 bilion.

Bagi ahli Titanium saja, sebanyak 312 usahawan berjaya hasilkan RM3.2 bilion, RM495 juta (519 ahli Spire) dan RM46.9 juta (1,024 ahli EliteX).

Dengan adanya program Spire yang menyediakan usahawan capai jualan RM1 juta pertama setahun, sebanyak 72 usahawan berjaya mencapainya.

Secara menyeluruhnya, 77 bisnes di bawah bimbingan RichWorks mencapai jualan lebih RM10 juta, lima bisnes (RM50 juta ke atas) dan lima bisnes (RM100 juta ke atas) pada 2021.     


Siapa RichWorks?

RichWorks International Sdn Bhd merupakan syarikat bimbingan dan latihan keusahawanan terbesar dan mempunyai hasil paling berjaya di Malaysia khususnya dari segi penjenamaa, pemasaran dan kepimpinan.

Sejak tahun 2008 lagi, RichWorks telah melatih lebih dari 10,000 syarikat menerusi Master Coach Azizan Osman dan menarik lebih daripada 1,500,000 peserta dalam lebih 1,500 acara dan seminar live dan dalam talian (virtual online). 

Dengan adanya rekod prestasi terbukti, strategi perniagaan dan program mentoring, RichWorks berjaya membantu membina beribu-ribu usahawan dan mencapai jutawan yang berjaya dalam tempoh 6-24 bulan.

Tambahan pula, Visi RichWorks adalah untuk menjadi 'Netflix' Pendidikan Usahawan dengan 100 juta pelanggan menjelang 2025. Maka, RichWorks prihatin dalam membantu membimbing para usahawan di Malaysia.


Video Perjalanan dan Perjuangan RichWorks 2021

Menjadi agenda tahunan setiap perih jerih mereka dirakam dan disatukan menjadi video sebagai kenangan dan bukti usaha keras mereka.

Syukur atas kejayaan dan ujian dihadapi 2021 lalu, itulah sedikit sebanyak perjalanan RichWorks yang kami usahakan dan akan dipergiatkan lagi tahun baru ini, insyaAllah.

Moga usaha RichWorks untuk membantu lebih ramai bangsa usahawan dan misinya akan dipermudahkan dan diberkati oleh Allah SWT.

Aamiin. 


5 ulasan

  1. Tahniah buat team RichWorks dalam membantu dan membimbing para usahawan. Moga terus maju jaya.

    BalasPadam
  2. Wah bestnya kalau menjadi salah seorang ahli dia.

    BalasPadam
  3. syabas richworks. bukan calang-calang aktiviti dan pencapaian tahun 2021 mereka. semoga bertambah sukses tahun 2022 ni

    BalasPadam
  4. Tahniah richworks berjaya dengan kempen dianjurkan

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤