ANIME: Rakshasa Street

Rabu, Ogos 26, 2020

 


Tajuk: Rakshasa Street 
Genre: Anime, Family, Action, Supernatural
Episode: 24 (Season 1) tbc s2
Sinopsis: 
Requiem Street, where evil spirits are attracted to in order to destroy them. A place where spirits and humans co-exist, not all humans can enter Requiem Street. Only those rare-soul users with guardian spirits can enter. xia Ling was just a normal university intern, but a meeting by chance changes her ordinary life... In this world full of evil spirits, can you cooperate with your guardian spirit in order to survive?


Dari mata penonton: (Spoiler Alert!)


Thanks to my sister suggest this anime. Dari Chinese Mainland, Adaptasi daripada manhua a.k.a komik dan ada juga drama dia (belom tengok lagi) Best sangat. Cuma dia masih tergantung di season 2, dengan baru episod 7 kalo tak silap. 

Ikutkan siri pertama ni dah lama sangat. eh, tiga tahun juga jika tengok orang yang muatnaik di laman youtube tu. Berkisarkan tentang dua beradik, Cao Yan Bing dan Cao Xiao Liang yang menjadi penjaga 'Rakshasa Street'. Yang mana kononnya setiap jalan di China ni, ada lah tempat spirit di letakkan sebelum dorang ke Ghostdom. Selain Penjaga a.k.a Requim General ada juga The Constables yang menguruskan semua ni. Okay, aku tak faham sangat la kan. Sebab aku dok fokus dengan kisah dua beradik ajaib ni. 

Pada mulanya, Rakshasa Street tu memang di jaga oleh ayah mereka, iaitu General Cao. Sehingga satu malam ayah dan ibu mereka keluar melunaskan satu misi, meninggalkan mereka dua beradik langsung tak kembali. Si Abang  yang dilahirkan dengan Guardian Spirit (kira spesial la dia ni) sudah diberikan amanah oleh sang ayah, sentiasa menjaga adiknya yang dilahirkan tanpa Fizik Spirit. Bila kedua ibu bapa mereka tak pernah kembali, The Constables datang membawa Requim General baru bagi Rakshasa Street. Tapi, siapakan nama dia, Requim General yang baru ni jahat. Nak sabotaj dorang dia beradik menyebabkan dorang keluar dari border Rakshasa Street ni. 

Bilakan dorang kembali ke Rakshasa Street  dengan kekuatan yang luar biasa, namun tetap juga kalah dengan Requim General tadi ni, sebab dia main tipu. Geram je aku. Plot twist kat sini juga la buat aku sedih gilos sebab ingatkan yang besar tu abang. Rupa-rupanya, si abang Xiao Liang dah mati dibunuh adik dia sendiri sebabkan oleh trick mind oleh Requim General jahat tu. Ergh~ Masa tu, si adik yang dilahirkan tanpa Guardian Spirit, rupa-rupanya memilik Warrior Body yang mana boleh konker 7 Guardian Spirit. Fuh, padan la Yu Jin (guardian spirit abang) cuma ada mula-mula ja. Tak perasan sebab ingatkan si abang tu boleh dapat guardian spirit yang lain . Kan? 

Kesudahannya, mereka dua beradik dapat kembali Rakshasa Street tu seperti mana impian si abang tadi. 


Done cerita dorang dua beradik, ada perempuan agak slow ni, nama dia Xia Ling, tak sedar dia ada Guardian Spirit. So, The Constables yang ditugaskan untuk pilih mereka yang terpilih, Guifu Satong, jumpa dia dan nak training si Xia Ling ni semata-mata nak keluarkan Guardian Spirit dia yang dikatakan memiliki Elixir yang boleh membangkitkan orang yang tiada. 


Aku pun loklak la nak cerita. Sebabkan aku masih tersangkut kat Season 2 tu. Cite dia tak habis... Sebab biasa la anime, mana pernah tak panjang kan. Haha Anyway, Nak tengok kuasa Cao Yan Bing dalam menyeru Guardian Spirit dia yang tujuh-tujuh tu. Sebab setakat yang aku dah tengok, dia cuma seru dua sahaja. Kalau korang rasa nak tengok la kan, boleh Rakshasa Street di sana. 



 

6 ulasan

  1. nice story la..boleh la ni masuk dalam wish list

    BalasPadam
  2. malas nak follow anime yg banyak season ni, dari first season sampai masuk season ke berapa ntah tak jumpa juga ending dia..penat follow tau..hahaha

    jemput singgah ke my new blog https://www.tiarasaphire.com/2020/08/telefilem-luluh-2020.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha Sis rajin follow yang feveret je. Hehe Okay. Jap g singgah.

      Padam
  3. Jalan cerita best. ada masa nak tgk nanti kak. :)

    BalasPadam
  4. Rakshasa kedak bunyi raksasa jak..hahahha

    BalasPadam
  5. Kak Sha tengok versi drama.. memang ohsem.. hehehe..
    Tahun 2017 kalau tak silap drama dia..

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤