Mr.Midnight: Beware the Monsters

Selasa, November 22, 2022

 


Mr. Midnight: Beware the Monsters 

Satu series horror daripada Netflix adaptasi daripada buku komik bersiri karya Jim Aitchison keluaran Angsana Books, Flame of the Forest Publishing. Senang cakap series ni dari negara jiran kita iaitu Singapore yang menggunakan english sebagai bahasa utama series. 

Ikutkan buku ada 6 series dah, dan ini kali pertama diadaptasi kepada drama membariskan beberapa pelakon muda Idan Aedan, Chen Yixin, Caleb Monk  dan Nikki Dekker sebagai 4 quods yang memulakan misi mengembara kisah silam apabila kelebihan Tyar sebagai keturunan Dukun di Tanah Merah terbuka. 

Sinopsis Mr. Midnight Beware the Monsters 

Untuk series yang pertama ni bermula hikayat si Tyar keturunan dukun mendapat kuasanya sebagai dukun dan cuba melawan beberapa hantu tempatan di Tanah Merah. Tyar, Ling, Nat dan seorang rakan baru mereka, Zoe menyiasat misteri kemunculan hantu-hantu ini tanpa menyedari bahawa itu semua usaha keras dalang sebenar yang dikurung oleh Ibu Tyar 13 tahun yang lalu. 


Review selepas menonton Mr. Midnight Beware the Monsters

Weu, memula tengok asal macam... well you know dia macam tak kemas sangat CGI dia, atau whatever prop yamg dorang pakai tau. Even toyol dia wahhh.. too cute laa. 


But, once dah fix. Macam best pulak walaupun hakikatnya aku ni tak layan drama seram ni sebab sejenis manusia penakut. HAHA HA HA

Bermula dengan kematian burung merpati di hadapan rumahnya, kebangkitan Tyar sebagai dukun menarik perhatian Hutan Lahir a.k.a hantu sebenar yang ingin menakluki Tanah Merah. 


Satu demi satu makhluk yang ditemui Tyar serta rakan-rakannya dan mereka cuba menyingkirkan hantu-hantu ini dari terus berkuasa. Malangnya, Hutan Lahir seekor jin yang penuh tipu muslihat berjaya (apa tu) menipudaya Tyar dan semua yang terlibat dalam pengurungan Hutan Lahir semula. 
.

Like.. Ahh~ tidak! Dah la dia satu-satu kawan Tyar yang sentiasa dengar masalah Tyar dan bapaknya juga boleh dikatakan orang kuat Zihan, atau Ibu Tyar selain Luthfi, ayah Tyar. Macam... no! The rampage will began. 

Eh betul ke ayat aku ni? Haha Sesungguhnya cerita hantu Singapore tak pernah mengecewakan . 


Macam The Ghost Bride kan? Review penuh dia <DI SiNi >



7 ulasan

  1. Balasan
    1. best kak.. Anak2 ikut sama tgk walaupun asyik berlari ketakutan. Hahaa

      Padam
  2. tak pernah lagi layan cerita hantu singapore, nanti nak try lah sebab ada dekat netflix hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aahh... bila boring2 kita tgk la apa yg ada di netflix.

      Padam
  3. Wah.. Kalau macam the ghost bride, nak kenatengok juga nie.. TQ share review Aien..

    BalasPadam
  4. Belum pernah tengok cerita hantu Singapura. Selalu tengok cerita thriller je. 😅

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤