Follow up pun berakhir

Khamis, November 24, 2022


 

Kronologi saspek tekanan darah tinggi

Astaga, lupa betul la nak update blog ni. Kau jangan lupa nor! Kau tu blogger. Haha Tertangguh dari 15hb ritu duduk dalam draf, moh ler kita bawak dia keluar. 


Setelah sebulan seminggu sekali singgah di KKTU ni kan, sampai anak-anak pun dah bosan kena pergi klinik setiap Selasa, akhirnya result 15hb telah pun keluar. Ehh, bukan result. Last consultant dengan doktor di bahagian pesakit luar mengatakan bahawa seketul Kapisah ni tak perlu diberikan pil tekanan darah tinggi. Cuma dinasihatkan berjaga-jaga la dengan pemakanan, rehat serta senaman. 


Mungkin side effect daripada pengambilan pil perancangan oralcon rasanya sebab sepanjang 3 kali mengandung tak pernah pun darah tinggi. Risau pulak koi kalau deme doktor ni kata koi menipu. Ye la kan, kadang ada pasien menipu sebab malas nak ulang alik tapi saya ni kan bab begini takkan la nak menipu sebab kesihatan sendiri. Saya masih nak tengok anak-anak saya membesar. Tapi dalam masa yang sama saya juga suka makan. HAHA


Konklusinya, jaga la kesihatan anda. Pantau pemakanan dan pastikan rehat yang cukup. Doktor kata, walaupun pasien kata dia tak cukup rehat actually makan tu yang nak kena pantau kandungan garam dalam pemakanan. Jangan la tertipu dengan garam himalaya yang tetap garam jugak tu. Macam kena back to baby food la ni. hanyalah original flavor yang kita rasa tawar sebab dah terbiasa dengan garam. Hurm.. 


Baru 32 nor.. jaga diri jaga kesihatan. Panjang umur jumpa lagi. Heee~


1 ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤