Repeat Bayu Impian Campsite & Homestay , Punggai Johor

Rabu, November 23, 2022

Kredit gambar: Page Bayu Impian Campsite

 

Repeat Bayu Impian Campsite & Homestay

Hujung minggu lalu, sekali lagi kami bertandang ke Bayu Impian Campsite. Kali ni bersama kawan suami pulak. Baru beberapa bulan tak datang, banyak jugak perubahan lain di sini. Terutama sekali sudah ada tapak khemah bagi memudahkan para campers pacak khemah mereka. Tandas ditambah lagi di bahagian tengah untuk memudahkan campers mandi dan berurusan dunia. 

Dulu masa memula pergi Hari Merdeka bersama keluarga suami KE MARI masih suka hati la kau nak pacak kat mana. Signboard tu pun belom ada. Hee, kali ni datang pun tak sempat jugak ambil gambar pasal hari nak balik diserang ribut lagi. 

Ihsan dari owner Bayu Impian Campsite yang aktif di page facebook dan Tiktok memang terbaik sangat ramah dan suka bertukar pendapat dengan pelanggan mereka. 

ihsan:  fb campsite


Penambahbaikan di Bayu Impian Campsite

Biarpun tetap ribut masa nak pulang, again Aien will said, this best port ever nak camping setakat beberapa kali dah camping ni kan. Kemudahan yang sudah pun dinaiktaraf di sini adalah: 

  • plug point berdekatan dengan tapak memudahkan campers dapat bekalan letrik
  • Kedai mini di pintu masuk
  • Tandas dan bilik mandi di dua kawasan
  • Sinki ada di tiga bahagian

Mungkin pada masa akan datang akan ada perubahan, wallahu alam. Yang penting kena rajin follow mereka di: 



Memang class dengan editing video mereka di tiktok. Dah tak perlu influencer da gamaknya. Haha Kita suka berkongsi tempat best, jadi kita share je la walaupun hasil tak la segempak dia. Nak tengok reels how we have fun di sini boleh tengok di Instagram Aien okay. 


Kali ni pergi, anak-anak awal masuk tido dek kepenatan di petang hari, ayahnya bawak jalan-jalan sampai ke Arcade Punggai ikut persisiran pantai. Kalau laluan lepas tu clear, sampai ke Sunrise Campsite jugak gamaknya. 

Penat wei jalan tepi pantai. Camping singkat ni, sesungguhnya bawak minda jauh jap dari berfikiran rutin harian suri rumah dan over thinking something yang tak tau akan berlaku. Macam tunggu keputusan siapa PM 10 ni kan.. Ehhh 

Haa, next camping tak tau la bila lagi kan sebab new year will be our new rutin with Nayla skool. Heee~ 


3 ulasan

  1. Waw..Kalau sampai repeat, memang best lah cite dy 😁

    BalasPadam
  2. Memang best cite diaa.. Lain kali pergi sini je

    BalasPadam
  3. Rindu pulak nak camping masa zaman sekolah dulu.

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤