I May Love You (2023) Review

Jumaat, Januari 12, 2024


Tajuk: I May Love You (adaptasi dari Novel: Dui Ni Bui Zhi, Shi Xi Huan by Mo Yan Chuan) 

Genre: Romantik, Comedy, Office love 

Bil. episod: 24 

Cast: Wei Zhi Ming (Miles Wei), Huang Ri Ying, Yang Shi Ze, 

Channel: MangoTV, 

Sinopsis: 

Menceritakan tentang Tang Xin telah jatuh cinta pandang pertama dengan bossnya , Tang Yu walaupun lelaki itu cuma merisik tentang rakan baiknya dia tetap membantu. 
apabila wanita tersebut mengatakan dirinya tidak berminat dengan Tang Yu, Tang Xin cuba mengumpul semangat untuk meluah rasa cinta pada Tang Yu. Malangnya cinta beliau ditolak terus! 

Demi mengubat rasa hatinya, Tang Xin bangkit dan mengubah dirinya sendiri ke arah lebih baik tanpa menyangka Tang Yu baru menyedari selama ini dia telah jatuh hati pada setiap keberadaan Tang Xin bersamanya. 

Dapatkah Tang Yu memujuk hati Tang Xin kembali? Atau memiliki cinta gadis itu semula? 
.




REVIEW I May Love You 

Jujurnya aku jumpa drama ini atas saranan adik aku yang ternampak di fyp beliau. Macam best bila tengok trailer! Dah lama juga aku tam menonton drama china ni, sekali klik aku terlekat tengok Miles Wei ni lagi. 


Lakonan Miles Wei: Unforgetable Love


Secara keseluruhan untuk drama ni mungkin akan rasa biasa-biasa saja untuk genre romantik komedi yang flow dia tak ada upside down. Krisis dia pun cuma setakat bila karya Tang Xin di plagarism oleh kawan satu universiti dia dahulu. 
.

Bila drama kawen dengan orang kaya macam ni like tipikal drama dan mungkin akan suka tonton berdasarkan pelakon lelaki ataupun suka jenis plot santai begini. boleh la tonton di bilibili. 
.

Sekian review yang lama tertangguh. 



 

3 ulasan

  1. gago nanga cerita cina paduhal, lamak sik update blog. hahaa.. sama keda kamek juak on and off je blog berupdate. selalu rasa nak leput je nyawa busy kediri sia sitok. slmt tahun baru 2024 nong

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selamat tahun baru kak! Haha ya biasa kita mun malas nak naip.... Tngga drama jak senang..

      Padam

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤