Chinta Unlimited by Farah Husaini

Ahad, Mac 19, 2023

Chinta Unlimited by Farah Husiaini

 

Chinta Limited by Farah Husaini

Merupakan karya keluaran Idea Kreatif yang diterbitkan pada tahun 2015. I was didn't expected this book was really santai and love the structure ayat dia buat she really in our world. 

Ter-speaking pulak — Hikayat antara Nur Amani dan Azrul Redza yang nampak biasa tapi sebenarnya luar biasa semenjak pertemuan mereka di Cherating. (teringinnya nak pergi sana) 

Dimulakan dengan satu perhubungan palsu kemudian tidak menyangka mereka bertemu kembali. Never know the takdir will twisted them up. 
.

Sinopsis Chinta Unlimied by Farah Husaini 



Azrul Redza dan Nur Amani. Cinta terbit saat kali pertama mereka bertemu. Tapi semuanya musnah dek kerana salah faham. 

"I ingatkan you ni berbeza. Rupanya you sama as cheap as them... " — Azrul
"You hold a mean grudge Encik Azrul." — Amani
"Ya. Kalau melibatkan soal hati dan perasaan, I memang berdendam." — Azrul

Takdir tertulis. Ada pertemuan seterusnya buat mereka. Mulanyq Azrul berniat untuk membalas dendam. Tapi kalau sejenis yang tak pernah buat jahat, hatinya jadi tak tergamak. Sudahnya, dia 'lepaskan' sahaja Nani. Ingatkan selepas itu, hati akan lega. Tapi rupanya makin kacau dengan kehadiran Aaron. 

"Dah awak dengan dia tak ada apa-apa. Tak salah saya ambil peluang kan? — Aaron 

Nani juga jadi serabut. Dia tak mahu berpaling pada Azrul tetapi dia juga tak mahu beri harapan pada Aaron. Hingga sampai satu tahap, dia terpaksa memilih Azrul untuk mendapakan bantuan. Cumanya, bantuan Azrul bukan datang percuma! Ada terma dan syaratnya. 

"Awak ni nak mengambil kesempatan ke, atau memang ikhlas nak tolong?" — Nani.
"Ikhlas tu urusan saya dengan Allah. Come on, Cik Amani. Kalau nak diikutkan, dalam hal ni awak yang paling untung tau!" — Azrul.

Untung ke kalau sekeping hati yang jadi pertaruhan? Kalau ikut kata Azrul, semuanya nampak mudah. Tapi hakikatny, tak semudah yang difikirkan. 

Adakah Nani akan setuju dengan terma dan syarat Azrul? Jika setuju, cukup banyakkah cinta mereka untuk terus kuat menempuh ujian? 


Review Chinta Unlimited by Farah Husaini

Well —hakikatnya karya daripada Farah Husaini ni kebanyakan macam most of drama ever la kan, a dream become so true bila orang expected cintakan awak. Ahhh gituu. 


But, still I masih suka dengan gaya penceritaan beliau dalam semua karya because santai dan seakan dia memang wujud dalam dunia kita. Bukan dalam novel semata. Lagi satu karya beliau ini tak la heavy duty punya novel sampai you nak kena susun puzzle cantum siapa hero, siapa antagonis dan sebagainya. It's simple! Very simple! 

Dan suka juga dengan karakter Amani yang selamba dan as Drama Queen yang tiada filter. Sebagai seorang yang mudah terhibur, penat nak gelak setiap kali hadam kata-kata Amani ni. Adehh, sampai anak pun tanya —kenapa Ibu ketawa baca novel? Adoi nak.. Ko tak tau novel ni la hiburan ibu tau..

Done first book dari borong novel hari tu. Ada 4 menunggu. But, I rasa ada dua atau tiga I dah pernah beli masa kat Melaka dulu. But for now, not in my collection. Hehe Banyak sangat port menyimpan novel sampai tak tau la mana buku kesayangan hamba semua sekarang. 

See you in next novel. 

Catat Ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤