Enjoy the view with Hi Tea at Melor House by Nurul, JB

Rabu, Mei 15, 2024


Hening petang, healing tengok suasana kedai yang agak tersorok daripada jammed bandar Johor. I was never knowing this place even dah stay di Johor Bahru ni hampir 10 tahun. For the first time, I kagum dengan Melor House, di sebalik The Avenue M Hotel. 

Walaupun cuaca agak panas selepas singkatnya hujan, dengan kipas kecil yang Aien sentiasa usung ke mana saja, this place totally bagi one feels named - ketenangan. I was imagined diri I duduk sini, while anak-anak enjoy time dorang mandi-manda, ehh.... Jauhnya angan kau jemah! Cerita sebenar kau belom lagi bukak eh.. Hikayat kau panjang sangat!

Melor House Open House (Grand Launching)

Melor House - was open for 6 months ago while serving hi tea menu and kembangkan lagi menu mereka dengan set lunch serta mungkin akan ada set dinner. Hasil usahasama dengan Hotel The Avenue M kini Melor House bergerak solo di bawah naungan anak menantu En. Mahadi dengan ahli kumpulan mereka sendiri. This quite menarik sebab I pun bukan la selalu sangat join makan-makan di hotel ni, but this place caught my heart dan aim for some day akan datang sini lagi. In shaa Allah.

Jadi, tugas I last few days join la pelancaran rasmi Melor House sekaligus sempena penutup Raya Aidilfitri yang lalu. Last day pun busy lagi dengan Open House, raya ni memang seronok makan-makan aje la. Bila jumpa yang kena dengan tekak, kita marked! Kena repeat! HAHA tapi tak tau bila. 



Di Melor House ada Open Space dan indoor space untuk korang pilih bagi menjamu selera. Kawasan yang cukup lapang dan tak perlu risau akan kesesakan manusia. Makanan dia semua sedap, tahniah buat head chef Melor House by Nurul. 



Open space tapi agak tersorok posisinya buat korang yang introvert takut akan pandangan manusia macam Aien. This one juga mungkin pilihan ibu bapa yang bimbang anak-anak mereka bakal menjadi gangguan umum yang kurang gemarkan bisingnya anak-anak. Melor House tak begitu, staf dia friendly dan anak-anak melata main lepas makan. HAHA


Again, me dengan kepuashatian dengan reka bentuk dalam Melor House ni la. Aestetic dan mungkin konsep yang apa orang kata, boho? or factory? atau RAW gitu... Apapun senang mata memandang. al-maklum ler bete ni orang yang jarang keluar rumah. Bila dapat keluar cuci mata, Aien  menikmati suasana itu dan sangat kagum akan kecantikan itu. 


Behind the tree di sana, ada swimming pool yang telah diterokai anak-anak dan suami semasa Ibu sedang sibuk beramah dengan tuan rumah. Dengan pakej masuk RM25 untuk dewasa dan RM15 untuk kanak-kanak, korang ibu-ibu boleh enjoy me time while sipping some tea. Not so expansive dan korang masih boleh chill out di hujung minggu bersama keluarga. Janji perut kenyang dan anak gembira sudah memadai.



Nah, set minum petang yang korang boleh enjoy the me time. Bayangkan anak-anak ditemani suami mandi-manda as I told you di atas tadi, kau as blogger or content creator or rehat sambil membaca, this is HEAVEN! Alhamdulillah. Rehat sebentar bersama Melor House gituu... 




As mereka yang suka nak bergambar OOTD, di Melor House setiap ceruk sesuai dijadikan port korang. Dengan pencahayaan agak lumayan cantik. Again, tempat healing yang sangat menarik untuk korang cuba singgah. As lagi best, buat staycation di The Avenue M Hotel pun syiok jugak kan? 

Address: 16, Skudai Hwy, Straits View, 80200 Johor Bahru, Johor

FB Page: https://www.facebook.com/theavenuemjohorbahru/



 

1 ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤