Raya Cina & Selamat bercuti

Sabtu, Januari 21, 2023

 

Chinese New Year Bunny Year

Wah, wah! Meriah ek. Selamat menyambut tahun baru cina bagi mereka yang menyambutnya. Kita, rakyat Malaysia meraikan Raya Cina dengan cuti yang panjang sehingga isnin nanti. Isnin ke Selasa ni? Well, Aien masih lagi suri rumah dan tidak memiliki anak yang bersekolah jadi kurang alert sikit. 😅 


Suami tak kerja, yela tu bercuti. Cuma kali ni kami tak ke mana sangat. Masih serabut dengan rumah sewa cari tak jumpa. Dah jumpa mahal pulak tu. Ada deposit saja sampai 5-6k. Mampuih la nak oi.. Nak tak nak bulan 2 dah kena chow dari sini. 


Well, ikutkan setahun dah kami mula berkhemah. Ingat nak meraikan. Sekali tak jadi la pulak. Haha Ikut aje la keadaan mana yang ada ye. 

Saja la nak meriahkan entry blog yang dah mula sepi sejak hype dengan Dating Smile Test ritu. merasa la dah blog dah 1 Juta page view? Excited. Maunya tak, cuma dah terlepas. Ahhh malas la nak menulis. Haha 


Itu je laa nak cakap, selamat tahun baru bunny! Tahun ni zodiac paling bertuah si anjing. Haa, mana yang zodiac tu boleh la cuba yang terbaik sambil doa mudahan punya rezeki. 


Sebut pasal zodiac ni, Aien ni selalu la nak tengok means bukan la percaya bulat-bulat dengan setiap apa yang di mention tu. Cuma kadang-kadang kena dengan diri tu. As much macam personaliti  berdasarkan zodiac atau apapun yang berkaitan dengan bintang, baik dari astronomi ataupun binatang cina ni. Suka - bermaksud suka la dengan oohh.. Hari ni macam bertuah sikit. Haa boleh la bagi semangat kat kita untuk usaha lebih. Faham tak? 


Kalau siapa peminat surat khabar The Star dulu, tepi bahagian teka silang kata tu mesti ada astronomi hari ni untuk bintang apa dan apa yang berlaku untuk dia pada hari ini. Some times benda tu encourage kita untuk do our best tau. In case hari tu macam ohh, please avoid black today and somehow kau pun pakai baju so blacky, hadap je la. Sambil doa mudahan hari ini berjalan dengan lancar. You know? Benda tu like.. - ehh benda aku merapik ni? Begitu la dia kan. Once benda dalam kepala kan. Laju aje la tangan aku menaip even menaip guna phone ni kan. 


Bercerita la dengan korang pasal tahun arnab ni, binatang aku terletak di tangga ke-6 bertuah untuk tahun ni. Bermakna - yang sedang-sedang saja. Manakala husband pulak, tangga ke-11 bermaksud dari segi ekonomi dia kesihatan dia. Pheeww..  dan aku sebagai kena doa banyak-banyak semoga Allah mudahkan urusan dia dan kami sekeluarga. As starting point - our lunar year start cari rumah ni la kan. Hari tu ada rumah luie teda. Ni luie ada, rumah mencanak nak. Astaghfirullah al adzim. Gila nok! Haa, kan. Aku pun macam. Apak la wei. Rumah yang 2 bilik 1 bilik air pun minta deposit bukan-bukan. Dah la dalam serupa - mula la kan. Astaghfirullah al adzim. 


Kau - as isteri nak la rumah tak ada la yang the best house but we can make it the best home kan? Yang penting safety anak-anak membesar, keselesaan dari segi ruangan dapur. Pasal tak ada kabinet ke, tiles ke benda tu boleh bawak bincang. Cuma for now. I just keep searching rumah mana sesuai dengan bajet suami sebab dia sorang breadwinner ehh. apa tu bahasa omputih - tukang cari duit. Yang mencari nafkah dari segi kewangan. Aku - orang rumah ni berharap agar ada la rumah molek untuk kami di celah pisang goreng panas. 


Ada juga mil suggest - if tak jumpa rumah duduk la dulu dengan dia sebulan dua. Tapi, aku nak raya rumah aku nok. Walaupun eh dah 5 tahun la beraya dengan dia. But - you know. YTJT la kata bahasa now kan. 


Haa, dah melalut dah wishes aku pasal tahun bunny ni. Itu je la kan. Nak cerita. Risau panjang nau cerita. Habis disingkap hikayat purba kala. Untuk sekarang, mudahan Allah turunkan rezeki tak disangka untuk mudahkan urusan keluarga kecil kami. Bagi aku - mana yang murah sebat la asalkan ada. untuk dia - atleast 4 tahun sekarang nak duduk rumah landed. Sebelum kami pindah ke kayangan in shaa Allah panjang umo. Tapi Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk kami. Which I follow the flow aje la. Nak tentang lebih pun - apa boleh buat, taiknya bulat isi dalam botol jadi panadol. HAHAHAHA 


happy new lunar year!


3 ulasan

  1. kat area taman teratai tok ada banyak juak iklan rumah kosong..mun ada masa datang la round2 area sitok..

    BalasPadam
  2. Semoga dipermudahkan urusan mencari rumah yg diinginkan...Nampak dah keserabutan minda tu.. 😅 Well, semestinya nak yg terbaik for family. Kan..Susah jugak nk cari yg murah skrg..semua pun manjang up harga...Ayooo!!!

    Selamat bercuti Okayh 🤩

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤