Cara sembunyikan aktivity luar kita dari dikesan facebook

Selasa, September 13, 2022


Tetiba la kan, terjumpa hari tu, page Ilham Dekorasi kongsi pasal macamana nak hidekan aktiviti luar kita daripada facebook. 


Mungkin benda ni dah lama orang kongsikan tapi saja nak refresh balik kat korang rasa menyemak aje kan FB ni detect apa carian google atau shopee aku. 

Dia ni geng pengiklanan begitu la kan, rasanya la. Tapi since Aien rasa semak sangat dan terjumpa pulak tutorial yang simple ni, nak kongsi dengan korang. Benda ni pun boleh buat di aplikasi facebook jugak. 


1. Pergi ke bahagian Setting dan cari security


2. Kemudian, cari OFF-FACEBOOK AKTIVITY




Benda ni bermaksud aktivity atau carian kita di luar aplikasi facebook tapi facebook masih boleh detect lagi. Sebab tu nanti naik kat timelines facebook kita suggestion berkenaan. 

3. Putuskan hubungan aktiviti akan datang




Disconnect future activity. Boleh tengok di sini contoh yang Aien dah turn off kan. Jadi setakat dari dibuat tadi, macam tak ada laa pulak facebook ni sibuk-sibuk nak tunjuk kita benda yang samaa saja padahal dah jumpa. Aahh~ gituu. boring kan? Macam dah tak ada privasi pun ye jugak. 



Done cut off dunia luar dengan facebook. Harap berfungsi dalam jangka masa yang lama la. Kadang bendaa ni macam kejap aje la. Tetiba naik balik. Macam kena hack? Dunia digital tu itu la tu. Paranoid dia. Dia punya nervous hidup serba moden ni. Seram. 


Jadi, korang boleh praktik untuk aplikasi facebook korang sekarang. Selamat mencuba! Harap membantu. 



Ps: nak berenti main facebook semua media sosial diperlukan. Aiguu. 

6 ulasan

  1. tq aien... btul tu kadang rimas tetiba iklan yg kita dah cari eh muncul balik... lalu lalang kat wall kita

    BalasPadam
  2. Yes!! Thank you Aien.. Sha terus buat..

    BalasPadam
  3. saya ingatkan cara nak hide dari kawan-kawan FB nampak apa kita like,komen dan pos dekat group yang diorang tak join. saya rasa tu lagi annoying dari iklan

    BalasPadam
  4. haha ha'ah, sekejap je dia hide lepastu muncul balik. Sekarang dah jarang buka timeline FB so jarang nampak. Nasib baik Twitter dengan tiktok belum buat perangai macam geng meta ni

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤