Chinese Drama: Nothing But You

Rabu, Oktober 05, 2022

 

Nothing but You 

Cerita tentang Jiang Lili yang menyamar menjadi kakak kembarnya Bi Xiaoran di tempat kerja apabila kakaknya itu dilanggar lari oleh seseorang. Drama yang bersiaran di aplikasi iQiyi bermula pada Jan 10 2022 dengan 24 episod membariskan muka baru juga bagi Aien sebab tak pernah tengok dia berlakon iaitu Wang Herun. Setelah diselidik kembali, Wang Herun ni ada dalam Ruyi's Royal Love in the Palace. Manakala Lou Zheng sebagai pelakon lelaki utama. Drama ini juga adaptasi novel bertajuk 'He comes against the light' karya Zu Tong. 



Reviu selepas menonton Nothing but You


Terserempak dengan drama ni bila tertengok di short Youtube dan terpengaruh dengan wajah Lou Zheng yang hensem. Dah banyak kali sebenarnya cerita lakonan LZ ni cuba nak ditonton, tapi macam tak ngam. Rasanya ini pertama kali LZ jadi pelakon utama. 

Story line untuk drama ni cukup mudah yang berkisarkan dunia perfileman di sebalik tabir. Mencari penaja, syarikat terbitan mana dan mencari barisan pelakon. Bi Xiaoran adalah produser terkenal di sebuah syarikat Lemeng Holding kepunyaan keluarga Lai Zhengyi. 

Kisah bermula apabila Bi Xiaoran dilanggar lari oleh seseorang upahan pelakon Ren Qingyan yang sukakan Lai Zhengyi. Simple je plot dia. DENGKI. Dan Bi Xiaoran tidak sedar diri, Jiang Lili yang 180% personaliti berbeza dengan Xiaoran yang tegas mula menyamar. 

Pemanas cerita adalah Lai Zhengyi ni dah lama suka dengan Jiang Lili mula mengambil kesempatan juga atas kepolosan gadis itu. Apa dia? Plot twist, Zhengyi dan Xiaoran dikatakan bercinta pada masyarakat umum padahal itu cuma gimik untuk menaikkan nama syarikat. Bila masukkan Jiang Lili, Zhengyi menggunapakai method ni merealisasikan cinta sweetheart childhood dia yang lama dipendam. 

Kind of cute juga cerita ni. Lawak pun ada. Menyampah pun banyak! Haha Sebab tak suka dengan karakter Jiang Lili yang terlalu bod* piang tu. 
.

Maka dengan speed 1.5x Aien menghabiskan drama ni cukup la untuk sekali tontonan. Pasal terpengaruh dengan short ala-ala VTT tu. Aigu~  Padahal ada je lalu lalang kat iQiyi tu dua tiga kali tengok poster pun. Hurm.. Malas laa. 
.

Over all drama ni santai je tak banyak sangat konflik dan kadang ada sesetengah part tu macam.. eh ehh.. eh.. haa.. Ending dia pun macam terkejar-kejar aje la. Tetiba ada watak baru yang berebutkan Jiang Lili daripada Zhengyi. Macam eh.. nasib tak meleret. Meleret best tak apa, kalo macam...  malas juga nak tengok kan?


Look forward lakonan Lou Zheng ni lagi. Chiayok! 




5 ulasan

  1. rasa ada tengok drama ni tapi malas nak tengok. tak ingat stop sebab tak suka watak hero ke heroin dia..haha

    BalasPadam
  2. Banyak juga drama best-best di iQiyi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Banyak kak Sha, cumanya best tak best kat selera kita ja. Haha

      Padam
  3. menarik drama ni , boleh masukkan dalam list
    Hai, Assalamualaikum... Saya budak baru belajar. Jemput datang ke blog saya :)

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤