Drama Turki: Sen Cal Kapimi

Rabu, November 02, 2022


Sen Cal Kapimi 

also known as You Knock My Door drama Turki terbaru menarik minat Aien untuk menonton selepas melihat beberapa short drama ni di Youtube.  

Macam biasa la kan, drama Turki ni panjang berjela walaupun satu episod. Jadi makan masa nak menghabiskan satu series. Sepanjang 52 episod kalau tak silap menceritakan dari mula perkenalan Serkan Bolat lakonan Karem Bürsin dan Eda Yildiz lakonan Hande Erçel sampai mereka berpisah berjumpa semula dan memiliki zuriat bersama memang fuh...  Romantic komedi masing boleh dilayan lagi sebab suka dengan kekuatan watak Eda Yildiz itu sendiri. 

Sinopsis Sen Cal Kapimi 

Mengisahkan tentang Eda Yildiz yang amat membenci Serkan Bolat kerana bagi Eda, Serkan telah memusnahkan segala impiannya untuk ke Italy kerna syarikat Serkan Bolat menarik semula biasiswa Eda di tahun terakhir beliau di universiti. 

Kerana itu juga Eda meneruskan kehidupan sebagai seorang pengubah bunga di kedai bunga milik mak ciknya padahal kerjaya taruhan Eda menjadi seorang landskap designer yang sukses. 

Mendengar saja Serkan Bolat akan membuat talk di bekas universiti, Eda tanpa ragu menyerang CEO muda itu dengan sindiran padahal Serkan pun tak tahu perihal biasiswa untuk pelajar di situ. 

Kononnya nak buat onar pada kereta Serkan tak pasal-pasal mereka digari bersama tanpa kunci. 

Ini baru episod pertama ya gais. Seperti biasa drama romantik komedi ini pasti akan diteruskan dengan babak Serkan menawarkan Eda pekerjaan sebagai tunang upahan demi menyakiti hati bekas kekasih yang bakal berkahwin tak lama lagi. 

Dalam sedar tak sedar hanya Eda saja yang boleh mengubah Serkan Bolat yang sebelum ini umpama manusia robot pada pekerjanya. Dan kisah mereka berdua pun bermula dengan penuh pancaroba dan onak duri. Belom lagi dengan kes dengki mendengki, dengan orang cuba pisahkan mereka berdua kerana darjat mereka berbeza. Hakikatnya hubungan mereka berdua sangat kuat sehingga Serkan sendiri menolak Eda ke 'tebing' perhubungan dan memaksa gadis itu pergi dari hidup CEO muda itu. 

5 tahun kemudian, mereka bertemu kembali dalam pertemuan tak disangka dan Serkan mengetahui bahawa dia kini telah menjadi seorang ayah kepada budak berusia 4 tahun bernama Kiraz. 

Serkan dan Eda mula membina mahligai indah mereka kembali demi Kiraz dan perasaan cinta yang masih utuh antara satu dengan yang lain. 

And they life happily ever after. The End-

Review Sen Cal Kapimi 

Selepas menonton drama bersiri Turki ini memang mood akan overly happy sebab sweet banget~ dan mungkin akan terpengaruh dengan sesetengah keluhan mereka seperti Allah Allah~ bila geram dengan anak. Haha 

Selain daripada itu, Sen Cal Kapimi merupakan drama Turki yang ke -5 yang menarik minat Aien untuk tonton. 

Review drama Turki lain yang Aien dah tenfok boleh baca di sini: 


Boleh dikatakan Sen Cal Kapimi ni agak meleret juga jika nak dibandingkan dengan Siyaz Beyaz Ask dulu. Semua karakter dia nak highlightkan include perhubungan mak si Serkan, pahtu konflik cinta tiga segi mak Serkan dengan mak cik Eda dengan mamad Italy. Padahal kena scam. Tapi masuk akal juga la untuk dipanjangkan episod sampai dua season. 

Kalau korang berminat dengan romantik komedi ni best juga nak tengok sebab watak Eda Yildiz yang sangat strong dari kecil setelah mak ayahnya meninggal ketika aniversary mereka dalam runtuhan rumah binaan ayah Serkan. Disebabkan hal ini, nenek Eda yang tak pernah pedulikan dia dari kecik tetiba masuk campur apabila mengetahui Eda dan Serkan bertunang. Sekali, rupanya nenek sekadar nak menduga sejauh mana kekuatan cinta Serkan pada sang cucu. Eh, tak pasal-pasal Eda dan Serkan jadi partnership Art of Life (kompeni Serkan) 

Pahtu bila dorang dah berpisah dan bertemu kembali, more to bagaimana Serkan nak pikat balik hati Eda yang dah tawar tapi masih cinta dan menambat hati anak daranya yang terbiasa dengan ayah angkatnya. 

Okay, jujur ek. Saat reviu ni ditaip - actually masih sangkut lagi di episode 40+ sebab macam heh, bila nak habis ni. Eda dan Serkan asyik gadoh gadoh meow pun berbaik. Macam- tunggu dulu la. Jadi kita tulis takat mana yang dah tengok. Rajin nanti kita update la ek.. 

Worth to watch? Gather mood dulu baru tengok. Drama Turki ni satu episod dia umpama satu movie tau. sikit lagi mengalahkan hindustan movie punya timeline. Sebab tu tengok dalam speed 2x  pun dah macam badut memasing bercakap. Demi Hande Erçel kulayan jugak drama ni sampai habis sebab love senyuman dia. 

Carian google.






5 ulasan

  1. mak aiii panjangnya! Ni kira sama level dengan telenovela la kan

    BalasPadam
  2. uihhh.. nanti buat review drama cina the untamed pulak. ramai yang cakap best. btw, done foolow awak

    BalasPadam
  3. haha betul la kalau drama turki ni semua watak dia nak highlight mau tak panjang episod. kalau skip satu episod dan pening bila tiba2 muncul watak baru.

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤