Drama Korea: Love in Contract (2022)

Sabtu, November 19, 2022

 


Love in Contract Sinopsis

Lakonan Park Min Young dan Ko Gyung Pyo mengisahkan tentang Choi Sang Eun seorang wanita bijak dan menarik bekerja sebagai Pakar Perkahwinan Kontrak membantu kliennya yang single menyelesaikan masalah mereka mengenai perkahwinan. Sang Eun menukarkan dirinya sempurna dengan permintaan pelanggannya.

Jung Ji Ho, client Sang Eun selama 5 tahun yang menggunakan khidmatnya sepanjang hari Isnin, Rabu dan Jumaat sangat misteri orangnya. 

Manakala Kang Hae Jin pelanggan barunya mengambil hari Selesa, Khamis dan Sabtu. Menguruskan mereka berdua ini membuatkan Sang Eun terlibat dengan cinta tiga segi. 


Triangle Love in Contract

mempunyai 16 episod cukup padan bagi penonton memahami setiap rentetan perjalanan kisah Sang Eun, Jung Ji Ho dan Kang Hae Jin. Choi Sang Eun anak di panti asuhan diangkat oleh Madam Yoo dan diasuhkan dengan penuh tatatertib sebagai satu Projek yang dinamakan 'Jamir Project' untuk Kumpulan Ena, sebuah syarikat ternama. 

Bila sebut syarikat besar, mesti mereka ini menggunakan anak mereka sebagai pengikat atara satu syarikat sesama mereka demi namanya perniagaan. Untuk Jamie pulak, Ena Group cuba untuk mengahwininya dengan Kang Sun Jin namun dengan beraninya Jamie menolak. Hal ini menyebabkan Ena Group menyekat setiap pergerakan Jamie untuk menyara hidup dan akhirnya dia memilih kerja sesuai dengan kelebihan yang dia ada. 




Review Love In Contract

Drama hebat daripada Park Min Young yang penuh gaya. Suka sangat actress ini memainkan peranan dengan pelbagai personaliti dalam menyelesaikan setiap masalah pelanggannya. 

Tiba pada Jung Ji Ho yang tetiba datang dan mahu mengikat kontrak, tanpa banyak bicara Sang Eun menerima walaupun banyak perkara yang dia ingin tahu. 

Saya suka juga plot twist drama ni antaranya: 
  • Jung Ji Ho adalah hakim yang sentiasa bicara kes perceraian Sang Eun dan pelanggannya. 
  • Madam Yoo bukan setakat pengasuh Sang Eun saja
  • Jamie bukan anak kandung Ena Group 

Banyak lagi la jika korang tonton drama yang cuma ada 16 episode saja ini. Sekarang lagi best sebab boleh tonton di HiTV dengan sari kata melayu tanpa perlu bayar. 

Rasanya la kan. Sebab setakat ni saya tidak berbayar dan  kurang iklan untuk aplikasi ini. Suka sangat. Harap pihak HiTV kekalkan momentum itu lah kan. Okay. Done drama Korea.. Hehe Selamat berhujung minggu korang... 

2 ulasan

  1. penat betul bila ada dua kekasih gelap ni..haha
    best ke tonton kat hitv? oklah nanti sis usha drama korea kat situ pula..hehe

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤