Pengalaman beli emas atas talian dengan De Aurora, JB

Jumaat, Oktober 28, 2022

 



Wahhh, seronok kan dapat beli barang kemas sendiri? Alhamdulillah ada rezeki lebih, Aien berpeluang bagi diri reward simpanan sekaligus perhiasan untuk diri sendiri. 

Kali ni, kita merasa pengalaman berbeza dengan membeli emas atas talian. Sebenarnya kisah sebenar nak tengok-tengok design terbaru sambil menanti harga emas turun sedikit dari yang sekarang. Tapi, makin ditunggu makin naik pulak walaupun ramai kata harga emas sekarang ni kira murah juga. 

Bagi kita rakyat marhaen, RM253/g di kebanyakan kedai agak tinggi jugak jika melebih bajet yang kita ada. Aien pada mulanya hendak belikan untuk anak-anak, memandangkan mereka masih kecil lagi kita lambakkan mereka dengan emas Bangkok saja la dulu. Risau tengok kalau budak-budak kecil pakai barang mahal ni. 
.

Berbalik pada cerita emas De Aurora tadi, Aien jalan-jalan di kebanyakan kedai emas yang ada di sekitar Johor Bahru dan majoriti mereka menawarkan harga sekitar RM253/g mengikut harga pasaran emas terkini. Bezanya ada yang termasuk upah dan ada juga yang belum kira upah lagi. Makanyaa, ternampak di Instagram Kedai Emas De Aurora tengah buat live promosi serendah RM248/g. Apa lagi Aien pun jalan di website mereka dan melihat ada tak yang berkenan di hati mengikut bajet. Sekali. Heee~ nampak yang satu pattern dengan gelang emas masa nikah dulu dan dalam lingkungan bajet,, apa lagi terus sambar. 

Rantai emas De Aurora Jb

Eh, masa tu tak fikir panjang. Tengok boleh pick up di kedai dan postage. Memandangkan Aien ni boleh la tahan sibuknya. (perahsan aje kan)  tu yang kita cuba delivery ke rumah. 


Selesai membeli dengan bayaran, maklumkan pada admin De AURORA yang kita dah purchase barang sekian. Kemudian, admin De Aurora siap hantar video pembungkusan barang kemas kita dengan servis penghantaran. Hati dan mula debar risau aje kan tak sampai ke ataupun tersangkut di mana-mana kan. Atau Aien nak balik kampung dia sampai di rumah. Haa, mula la nak fikir macam-macam. Siap kacau admin, tanya berapa hari tempoh penghantaran. 3-5 hari bekerja. Admin post hari Khamis, jadi kemungkinan akan sampai hari ahad. Tapi, servis penghantaran sekarang sukar diduga. Kadang poslaju terlebih laju, kadang tersangat laju...  

.


Alhamdulillah disebabkan barang lain ada nak tiba juga di rumah, Aien buat keputusan untuk tunggu di rumah. Risau la kan barang mahal beli atas talian. Jika di tanya kenapa tak pergi kedai? Jawapannya, why not kita rasai perbezaan tanpa menyusahkan sesiapa. Sebab tu over risau sebab buatnya hilang ke apa. Haa, siapa yang bersalah? Alhamdulillah dengan De Aurora, barang korang pasti akan sampai dengan selamat. Yakini De Aurora, lubuk barang kemas anda. Eh, bukan sponsor. Haha


Okay , kalau ada member mesti dpt lagi murah dengan De Aurora ni kan? 


Siap pakej dalam tu, beg kertas dari De Aurora, pouch velvet serta bukti pembelian. Macam beli kat kedai pulak. Senang aje kerja kan? Dah macam hidup zaman PKP masih aku ni.. Tak keluar ke mana.. Semua guna servis delivery je. Haha Ada duit, boleh la. Tak ada duit kita duduk diam2 layan drama. 


Done reward diri~ thanks buat husband bagi idea bernas ni kalau tak bini dia fikir nak deco rumah aje laa. Haha 


3 ulasan

  1. Murahnya 248, kalau kat anuar 270 heheheh

    BalasPadam
  2. Sha pun pernah beli online.. Alhamdulillah sampai dengan selamat cumanya tersalah saiz untuk cincin.. hehehe.. Tapi okay je..

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤