Drama Korea: Good job (2022)

Khamis, Oktober 20, 2022

 


Info drama Good Job 

Lakonan Jung Il Woo dan Kwon Yu Ri (SNSD) mengisahkan tentang Chairman Eun Seon Woo hidup double life selain menjadi pengerusi syarikat Eungang, dia juga menjadi penyiasat misteri kehilangan rantai mendiang ibunya. 
.

Drama ini mempunyai cuma 12 episod memberikan impak besar pada peminat kdrama sebab macam tergantung saja ceritanya. Berunsurkan misteri, romantik dan komedi cukup menghiburkan dengan lakonan Il Woo yang lawak-lawak tu. 

Sinopsis Good Job 

Literally drama Good Job tentang Pengerusi Eun yang menyiasat misteri kehilangan rantai mutiara ibunya mati dibunuh. Di sebalik misteri kehilangan rantai tersebut Pengerusi Eun juga dapat mengetahui dalang atau musuh dalam selimut syarikat Eungang. 


Dengan bantuan Don Se Ra lakonan Kwon Yu Ri yang dilahirkan memiliki kuasa seperti helang, satu per satu misteri berjaya di selesaikan mereka. 

Boleh dikatakan plot drama ni simple sangat, tapi cukup padat dengan rencah dan lakonan mantap barisan pelakon utama. Sampaikan jika dilihat komen netizen di trailer Good Job ni rata-rata bertanya kenapa drama sehebat ini cuma ada 12 episod saja. Tapi bagi saya, cukup la mereka berdua selesaikan kes yang ada. Jangan dibuat melarat, nanti kehilangan mood nak tengok. Kan? 
.


Reviu drama Good Job

Pengaruh video pendek membawa saya menonton drama ni yang menayangkan bahawa Don Se Ra ketahuan oleh Pengerusi Eun akan kuasanya. 
.

Dan 12 episod saja satu malam boleh habiskan. Haha Boleh katakan walaupun drama ini berunsur misteri, tapi misterinya tidak la terlalu membebankan penonton untuk memikirkan sama. Dari mula juga kita boleh saspek watak antagonis dia siapa. Tamak la punca utama si jahat ni buat onar. .

Over all, drama ni under rated sebab tak nampak hype sangat di mana-mana media sosial. Saya tengok video pendek hari tu pun di Youtube. Jadi kita harus kongsi drama best ni untuk semua. ehh
.

Next drama pulak.. 


1 ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤