20 Century Girl

Khamis, Oktober 27, 2022


20 Century Girl lakonan hebat Kim Yoo Jung dan Byeon Woo Seok merupakan movie sedih yang berkisarkan percintaan di usia muda pada tahum 1999. Na Bo Ra berkawan baik dengan Kim Yeon Doo yang menghidapm penyakit jantung dan memerlukan rawatan segera. Namun Yeon Doo menolak untuk menjalani rawatan ke Amerika Syarikat kerana telah jatuh cinta dengan seorang lelaki bernama Baek Hyun Jin. Demi Yeon Doo kembali pulih seperti sedia kala, Bo Ra sanggup membantu Yeon Doo memantau 'crush'nya di Korea. 


Nak dijadikan cerita rupanya orang yang disampaikan pada Yeon Doo itu adalah Baek Hyun Jin sebenar padahal yang disukai oleh Yeon Doo itu adalah kawan Hyun Jin, Poong Woon Ho. Di sini Bo Ra memilih untuk menarik diri walaupun Woon Ho juga menyukai Bo Ra dalam diam. 
.

Bestnya movie ni adalah walaupun Yeon Doo tahu Bo Ra suka dengan Woon Ho, dia sedikit pun tidak terkilan bahkan memarahi Bo Ra kerana tidak berterus terang dengannya perasaan sebenar Bo Ra. Tatkala mereka baru hendak meluahkan perasaan suka sesama mereka, Woon Ho harus berpindah ke New Zealand mengikuti jejak ibunya. 

Perpisahan mereka begitu saja kekal hingga hujung nyawa Woon Ho yang hilang tanpa khabar buat Bo Ra. 15 tahun kemudian, jemputan ke pameran galeri daripada Joseph merungkai rahsia sebenar kehilangan Woon Ho beberapa tahun yang sebelumnya. 
.


20 Century Girl Review

What a sad movie!!! Honestly untuk kesekian kalinya, Aien dah menonton almost 5 kali movie yang menyentuh hati sebelum menaip reviu ni. Why? 

The other reason to cry. Haha 

Well, sebenarnya tak sangka Kim Yoo Jung boleh bawak watak gila-gila ni.  Walaupun jika dilihat betapa sedihnya dia meraung masa blind date tu macam dibuat-buat, cukup juga sampai ke hati bila dia menelefon Woon Ho buat kesekian kalinya selepas hilang tanpa khabar. 
.

Weh,, opening movie pun dah menunjukkan bahawa Bo Ra masih belom move on daripada Woon Ho dan masih menanti kepulangan lelaki itu ke Korea Selatan seperti yang dijanjikannya.  Ergh.. So sad laa. 


Over all, best laa walaupun sedih. Orang kata cinta pertama memang susah dilupakan. Ah gituu..  Disebabkan movie ni best gigih la I ulang sejuta kali sampai hafal dialog cute Bo Ra mabuk dan buat confession tanpa sedar. Hi hi cutee.  Masa tu juga Woon Ho yakin untuk meluahkan perasaannya kembali kepada Bo Ra. Adehh..  

.

Orang baik memang pergi dulu.. Hurm.. Cinta sejati memang diuji. Ehh.. Dah boleh move on dah ek.. Habiskan drama Turki ko, drama china ko tu. Heee~


1 ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤