Drama Korea: Squid Game

Khamis, Oktober 07, 2021

 


Tajuk: Squid Game

Genre: Ganas, 18sx 

Bil. Episod:

Cast: Lee Jung Jae, Park Hae Soo, Jung Ho Yeon, Wi Ha Joon, Goong Yoo, Lee Byung Hun

Sinopsis: Sejumlah wang ditawarkan kepada mereka apabila mereka menerima kad jemputan untuk bermain permainan. Tapi, apa yang mereka tidak tahu, permainan itu adalah kalah mati. 


MY REVIEW


Sebelum korang baca penuh, review ni berdasarkan dari orang yang tak fokus tengok. Haha Dan I love to give u olls spoiler. 


Walaupun begitu, ada anak muda remaja dan dah faham bab cerita ni, mohon la skip skip skip. Aiguu~ 


As majoriti dah tahu drama Permainan Sotong ni telahpun popular di seluruh dunia terutamanya Malaysia yang masih lagi tengah panas sebab cerita dia kurang sesuai ditonton bersama keluarga. Lebih-lebih lagi musim-musim orang semua duduk di rumah ni kan. Ada juga yang kata, tak payah la tengok bukan wajib pun. Ye la, nama pun hiburan. Some people might curious apa yang best sangat drama ni macam saya. 


Aien tengok terjebak dengan husband yang tengok di TV. Dan tengok dengan fokusnya di episod 9 sahaja. Kah! Apa la gigih nak buat review. Eh, aku saja simpan sini So tanda oh dah tengok gituu.. Yang paling penting Aien nak cakap lama dah tak tengok hot ahjussi Lee Byung Hun berlakon. Omoh! Macam tak percaya dah 51 uollsss.. muka macam 30-40an gitu je  


Kalau ikutkan orang lain review mesti syiok la mendalam kan. Iolls cuma nak cakap cerita ni best la jugak sebab bawak uolls tahu permainan kanak-kanak di Korea Selatan tu kan. Pahtu bila dah habis, eh... Dia sambung main lagi? Sebab dia menyampah dengan dorang yang buat permainan ni dan menjadikan mereka semua sebagai kuda. Heee... Ibaratnya lumba kuda, kalah mati. Tapi betul aje kata pacik tu, tiada siapa pun paksa mereka main. 


Dah la, dah tengok ye dah. Korang dah ke tu? Kalau ada bebudak yang dah faham fokus tengok TV tu usah la yek. Ada jugak beberapa scene yang tak elok. Cerita ni juga mengajarkan kita, 


People do everything so that they will survive. 

 

Next! Hometown Cha Cha pun boleh habis tengok ni uollssss


5 ulasan

  1. xnak tgk lagi sebab byk sangat spoiler. sebab tgh trending kan. tu yg menyampah..da tau sape yg jahat

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha kita pun laki yang tengok. Tumpang sekaki. Haha

      Padam
  2. Belum tonton lagi walaupun ramai yang kata drama ni best.

    BalasPadam
    Balasan
    1. aah.. best. tp ada scene tak sesuai budak2 tengok.

      Padam
  3. tengok jugak walaupon dah banyak spoiler. haha.

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤