Oktober 2020 Blog Performance

Rabu, November 04, 2020

Oktober 2020 Blog Performance | Dah jadi rutin pulak saban bulan tengok momentum perjalanan blog. Seronok rasanya bila tengok ada improvement dari segi carian. Moga terus sukses dan sudi berkongsi kebaikan. 




Alhamdulillah bulan oktober dengan 26 post entry je dah nampak perbezaan dari bulan lalu. Lebih sikit bulan ni sebab selalu up entry kena dengan masa dia.  Jadi sikit-sikit pun tak ada merapu sangat. Biasa la update cuma drama, sesekali bab makan, bebel sikit. Jangan boring suda laa. 



Entry yang mendapat perhatian untuk bulan Oktober ni antaranya Hotel Del Luna. Penangan drama itu disiarkan di TV3. Tapi sebab lewat malam sangat, kadang orang pun malas nak tengok. Sambung jer la cari di talian kan? Paling best juga chinese drama yang baru-baru ni agak viral la jugak sebab plot dia best. 


Seperti biasa entry daftar buku pink masih duduk di carta tertinggi dalam blog ni. Untuk bulan ni banyak pulak orang cari tampal gigi. Al-maklum la PKP ni banyak makan, gigi pun nak minta servis jugak. Haha Masih orang mencari produk penjagaan wajah HERV Natural. Yang Aien pun dah pencen pakai dek kerana poket tak berapa support harga dia. 


 
Gigihnya orang cari nak tampal gigi tu. Fuh, harap dia membantu korang serba sedikit la walaupun bukan di musim PKP ni.


Antara lain juga Hotel Del Luna dan juga pusar dua di kepala. Keyword yang berbeza tapi result dia tetap bawak ke entry yang sama. Harap membantu la yek. 


Ikut Google Analytic ni Aien tak berapa nak faham sangat. Yang faham hijau tu cantik la dia naik, kalo merah means you need to work harder. Haha 


Ini agaknya dari segi berapa lama orang stay di blog kita kot. Masa cuti Maulidur rasul orang ramai berjalan blog walking. Masa tu cantik dia naik. 


Organic search ni mungkin maksud dia pencarian orang untuk ke blog kita kot. Kena banyak membaca lagi bab Google Analytic ni. Masih blur-blur lagi nak faham. Maap ler Ibu ni benda kaitan dengan nombor terus merundum teruk. 


Yang ni mungkin dari segi viewer atau pembaca blog kita daripada mana dan sekian tempat. Bagi yang merah tu mungkin bermaksud kurang daripada bulan lalu..  Takziah buat Brunei atas pemergian putera mereka. 


Nah, ini yang cuba dijaga namun masih juga merundum teruk. Ada masanya cantik hijau tapi no BR masih tak turun-turun dari angka itu. Haha Nak buat product review kalo disuruh tak pandai. Tak reti nak karang ayat yang proper. Apatah la buat karangan Bahasa Melayu. Hailooo... BR. tolong la bagi elok-elok sikit naaahh.. 


Hari tu ingat nak buat entry pasal PV dah cecah 200k. Fuh, terlepas pulak. Tak apa. Kita slow slow naaa. Harap lepas ni Adsense pulak sense kita punya blog ni yek. Teringat nak merasa duit dari blog picisan ni. 

Banyak entry nak kena sembunyikan. banyak lagi nak kena betulkan. Jauh lagi perjalanan ni. Yang penting usaha lebih ye Nur! 

PV alhamdulillah tak pernah jatuh lagi, saban hari mesti lebih 500. Jika kurang update sikit turun la kurang dari 500 tu. 

Semoga entry ni memberi semangat untuk korang terus menulis dengan penuh dedikasi. Hehe 

Sekian. Cerita blog Kisah Aienienka. 

21 ulasan

  1. semangat!nieyl pun sempat update sehari 1 entry je, klu x sibuk je boleh la 2 ke 3 entry..hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thanks Nieyl! Ikut rajin jugak. Banyak rasa nak bercerita, banyak la up entry. Kalo x, sendu jugak. Haha

      Padam
  2. Alhamdulillah. Peningkatan yang bagus Aien. Teruskan usaha. Semoga bertambah lagi angka angka tu. Tahniah Aien.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih Kak Pija. Hehehe begitu la harapnya.. ^^

      Padam
  3. semoga terus bersemangat untuk menulis :)

    BalasPadam
  4. Waah menariknnya! Nadia masih lagi baru dalam bidang ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aien pun baru nak kenal sisi ni dalam dunia blog. Kalo dulu, mana nak kisahkan sangat. ^^

      Padam
  5. Cik TK pun bila tengok analytic ke report2 ni pun kurang faham.. 😅

    BalasPadam
    Balasan
    1. Juling jugak mata. buat-buat faham ye laa. Haa

      Padam
  6. i wish to be like you! hehee tapi i masih byk lagi nak kena post! ganbarimasu!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. post je la suka-suka. gigih tengok drama banyak bila life sendiri dah tak ada yang menarik. Haha

      Padam
  7. Tahniah. Semoga lebih berjaya dalam dunia blogging.

    BalasPadam
  8. Wahhh tahniah lepasni tggu 222222 la plak kan. Hehe power jugak tu pv.

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤