Aku menulis demi sebuah kenangan

Rabu, Januari 15, 2020

Assalamualaikum , Hi! | Aku menulis demi sebuah kenangan

Boring di hari rabu, Aien buat sesuatu untuk perubahan lagi. Hurm, harap yang kekal sampai sudah. 

Macam yang korang perasan, Aien dah tukar warna utama untuk blog ni. Warna yang buat Aien jatuh cinta betul dengan warna sakura. 

Persian Red dan Sundown

Mencari warna untuk blog atau logo bukan sesuatu yang mudah. Kita pasti mahukan kelainan untuk gambarkan diri kita. Seperti Aien, mahukan pink dan coklat sebagai warna utama, akan tetapi  apabila dilihat pada tona warna yang ada iya mempunyai nama lain. Fuh, belajar kenal warna memang kaya. Terlalu banyak sampaikan tak boleh nak hadam pecahan warnanya itu.

Alhamdulillah bertemu dengan dua kod warna ini  membuat Aien jatuh suka pulak. Moga terus kekal la yek.


Menanti Adsense 

Google Adsense memang menjadi idaman setiap blogger dalam menjana pendapatan. Akan tetapi, sejak berubah domain, Aien dah hampir 5 kali ditolak. Lepas satu satu alasannya. Yang terkini kerana traffic source yang tak tahu daripada mana yang kemungkinan spam traffic. Ada juga Aien baca dek kerana bot. Nak cuba buat tak pandai-pandai.

Dua bulan lepas, kali pertama Aien perasan pada 29, November, 2019 dan selepas ditutup blog selama dua minggu mereka masih menziarahi.

Memang menjadi impian blogger, pageview naik melambung, tapi bukan dengan cara spam begini.

Sudahnya, En. AS ingat Aien beli traffic tu. What? Hurm.. Tunggu la nanti baru mohon baru. Bagi lapang dulu. Apa-apa pun, boleh relax-relax join GA dan segmen. Haha

Oh, berbalik pada tajuk. Mencari niche untuk blog memang susah. Sebagaimana setengah orang pernah bertanya, tamau jadi mommy blogger ke? atau momterprenur? (betul ke eja gini?) Aien milih untuk stay low je la. Haha

Tulis demi sebuah kenangan. Yang mana buat bahan bacaan anak-anak di kemudian hari, atau tika aku sudah tiada. Kenangan, yang tak boleh dijual beli, yang mungkin tiada di kedai yang boleh dicari.

Kerana aku yang tak punya nama, aku yang tak punya harta. Yang aku miliki cuma sebuah cerita yang kusimpan ketat-ketat.

Eh, emosi pulak? puitis ke tu? Haha Tak la, macam kena rhythm dia kat situ. Acah-acah sastera gitu. Iya la sastera sangat.

Mungkin esok, lusa ada rezekinya siapa yang tahu kan? Apa pun,

Aien jatuh cinta dengan dua warna ni. Ah~ sudah. 😍

Baik la, cerita untuk sebuah kenangan tamat di sini.

Eh, belum. Nak cerita betapa si Nayla tepu ke kuarintin dalam rumah tak boleh main di taman dek statik wabak influenza menular di Johor sangat tinggi. Risau je kan? Tambahan jiran sebelah rumah, pasangan suami isteri kena demam denggi. Fuh, lagi seram. Moga Allah pelihara anak-anak dari semua sakit berjangkit ni.

Izz pulak Aien perasan sejak dua menjak ni dia macam ada dry spot kat badan dia. Harap tak ada yang teruk sesi check up dia isnin depan. Nayla nak tumbuh gigi taring tiga sekali. الحمدالله Nayla tak pernah demam kalau dia nak tumbuh gigi. Harap kali ni pun tak jugak la. Haha

Itu saja untuk jurnal kali ni. Jaa Nee!



5 ulasan

  1. cantik tema color pink ni :)

    wah samalah kita, lepas tukar link dah kena reject pula adsense ni. sedih!

    BalasPadam
  2. tema color pastel bila lihat tenang jiwa, warna warna soft..

    BalasPadam
  3. semoga izz ok.. mama suka la konsep blog aien yg baru ni

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤