SELEPAS MENGGUNAKAN HERV NATURAL

Khamis, November 28, 2019

Selepas menggunakan Herv Natural | Hi~ Assalamualaikum 

As some of you might read  THIS dan sekarang Aien nak review la serba sedikit pengalaman selepas menggunakan produk ni.

Moh ler kita recap balik how I met this product and after I found the preloved on, I use it till now and some of the item met their end. Sob sob jugak tengah fikir either nak teruskan guna atau pun tak. Sebelum apa-apa keputusan, nak la simpan sini kenangan dia, so that bila lupa kita boleh tengok kat sini apa jua produk skincare yang pernah dicuba. Haa, tak ada la pisang berbuah dua kali.

My Skin type is normal to dry sensitive skin. Perhaps~ haha Based on apa yang Aien cuba pakai dan hasil sekian sekian dan sekarang ni most of skincare Aien nak cuba is all skin type sebab dari some of my reading, all skin type ni is most safest skincare dan ianya senang nak dijaga. cuma kena alert dengan bahan-bahan dia saja la.

Bila tengok Herv Natural ni sesuai untuk skin type Aien, that's why berani cuba and again, lucky me found the cheapest one. Again, now Aien so pening kepala either nak repeat lagi ke, atau bertukar kepada drugstore product. Ibu is pening~

Tak ada ke sesiapa nak kasi free dengan sis? Haha Bila asyik carian di google or di media sosial lain, automatik segala sponsored or iklan di mana-mana akan berkaitan dan mengeluarkan apa yang kita cari. Guess what apa yang Aien cari? Hahaha U know me right?

Kebanyakan yang Aien jumpa so pricey for unemployed housewife like me, or perhaps some people might say, 'ala, nak cantik, takkan tak nak labur duit?' And me laughed and smirk in same time.

And I said to myself, you have another choice tho' .

Least, but not last, Aien dah cuba product ni, maybe someday bila aku kaya, hahaha Akan cuba beli lagi.

Hasil menggunakan Herv Natural ni, wajah Aien dah kurang sikit kusam dia, sebab essence yang Aien beli tu pun dah separuh, kalau pakai 7 layer method itu la kejap na habis.


Oil Brightening Cleanser is so much awesome. Even Aien tak dapat la hasil macam yang dorang selalu war-warkan tu, Aien assume my skin tak kotor sangat cuma kering saja. Bila basuh-basuh kan, waa dapat la sikit kulit mati yang masih sibuk nak melekat kat muka ni.


Cleanser Mixberry menjadi pilihan Aien sebab skin type Dry, agent suggestkan guna yang ni. Kalau ada jerawat keluar pun, cepat je kecut kalau kita dok usap-usap manja jerawat tu dengan Cleanser ni. Tekstur dia likat dan transparent dengan bijian ungu, yang mungkin dari mixberry tu. Bau dia macam anggur gitu. Haa, jangan dok makan pulak.a Kadang-kadang Aien biarkan dia jadi masker dalam 10 minit gitu, hasil dia tak pernah mengecewakan buat masa ni.


Youth Brightening Essence Herv Natural ni sangat best. Aien tell you gais, setaraf dengan produk korea yang sekarang sama mencanak naik. Mungkin Aien yang terlambat untuk berjinak dengan skincare, but essence ni memang berbaloi dan cepat menyerapk ke dalam kulit wajah. Tak ada la nak tunggu lama sangat kan. Lagi-lagi bila kita nak hasil yang tip top, guna 7 layer, haa~ tu dia.. toink toink muka.

Yang penting sekali, Aien ni ada dry skin area hidung dan bila sapu extra kat situ, dia cepat absorb dan tak melekit. Lepas tu, area hidung tu macam much better daripada sebelumnya.


Untuk scrub tiap 2 kali seminggu, Aien gunakan Deep Exfoliator Cleanser ni. Hasilnya kulit lembut macam baby. First time guna terus jatuh cinta. Sayangnya, sejak Honey Bee Venom Moisturizer habis, dan Aien bertukar kepada moisturizer lain, dia rasa tegang je lepas basuh. Macam tak selesa pun ado. Tapi, jangan bimbang. Lepas disapukan Clinelle Hydrating Lotion baru dia more comfortable sikit. Di tambah dengan essence, kulit rasa lebih lembut dah bersih gitu.

Spoiler bagi Aien bila dalam dah elok pakai rutin empat produk ni, Aien saja gatal saja nak guna produk lama Aien dah beli tu.

As Garnie Micellar Water for Sensitive Skin, end up benda ni buat kulit muka Aien mengelupas dan pedih sangat bila jumpa essence Herv. Sob sob jap kat situ.

Tapi  gatal lagi ulang pakai sebab trial and error kan. Dan sekarang baru stop betul. One more thing ialah , moisturizer dari Honey Bee Venom Moisturizer dari True Island a.k.a Nafura, Aien beralih kepada Safi Habatussa Sauda and Aloe Vera Moisturizer untuk siang dan Nurish Organic 24K Gold Moisturizer untuk malam, Hadeh! Pedih tak terkata laa. Terutama Moisturizer malam tu. Dia terlalu wangi dan mungkin Aien kena elakkan produk yang ada Fragrance ni.

Sedih bila dah dapat skin helok sikit, spoil balik. Lagipun, bila kita pakai sesuatu produk ni, kena jugak add ons mana yang tak ada untuk lengkapkan skincare routine kita yang asas. Ini setakat yang Aien guna untuk sampingan.


So that is for awhile. Later for the next skincare product.

Jaa Nee!



9 ulasan

  1. Produk Herv ni tengah trending juga sekarang ni kan. Suka packaging dia yang simple tapi exclusive tu. Nak jaga kulit ni kena ada 2-3 produk sampingan macam tu kan. tak boleh guna satu produk je.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu la, newbie skincare ni baru nak cuba kak. Haha kena cuba dan lihat kesan dia dalam mencari keserasian. ^^

      Padam
  2. Waa beat juga produk no first time mama dgr brand ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang best mama. Aien guna alhamdulillah skin much better now. ^^

      Padam
  3. Kena try and error juga untuk produk skin care nie.. kadang elok kat orang tak elok kat kita kan Aien..
    Seronok bila jumpa yang serasi dengan kita..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan kan? Dia punya feeling tu macam, akhirnya ..

      Padam
  4. Balasan
    1. masih Herv, tapi mix and match sometimes. Ada masa saya update yaa.. ^^

      Padam

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤