Planner 2020 Giveaway by Messarah

Jumaat, November 29, 2019

Planner 2020 Giveaway by Messarah | Hi~ Assalamualaikum

Telah tiba saatnya daku menyebarkan link blog ke merata blogger yang lain. Haha


Eh, tetiba pulak kan? Haa, Aien katakan tu sebab join ni pun tak mengharap la dapat planner lagi kan, sebab dah dapat satu tu yang warna ungu bulan lepas, Hadiah dari kak Shikin Razali kita. 

Cumanya, mengharap dapat kenal ramai rakan blogger yang lain dan dengar kata walaupun tak dapat planner tu, boleh singgah rumah Messarah ni untuk setahun, yeke? Haa nak tau ke tak, jom la follow dan turut serta dalam giveaway adik manis ni. 

Aien nak kongsikan one qoute yang Aien jumpa dalam cerita Love Alarm. Aien ada juga buat review tentang drama ni. Hehe


Ayat ni sangat mendalam maksudnya pada sesiapa sahaja. Baik mereka yang baru saja kehilangan ataupun mereka yang terasa diri mereka sendirian di muka bumi ini. Adapun seseorang pasti akan berkata, Tuhan kan ada? Well, I guess ayat ni bukan la bermaksud kita tak percaya dengan adanya Allah SWT disamping kita, tapi, dengan adanya seseorang bersama kita, tika jatuh dan bangun kita, tika susah atau senang kita. It's mean a lot. 

I grew with toxic parents, our siblings was broken for awhile ago, now the recreate it so much difficult cause we are broke then before. 

Ayat ni juga bagi kesan pada Aien apabila Aien baca orang mati sebab bunuh diri disebabkan stress dan depress, dan some tweet yang kata Depression adalah sakit nombor satu yang akan menyerang para anak-anak muda. Dan some random poll said, Should Malaysia catu bilangan anak dalam setiap keluarga? 

For some reason I say PATUT, sebab me as a young mother sendiri pun emosi tak terkawal, apatah lagi our future kids. Lebih-lebih lagi dengan sekarang ni mulut bawang manusia terlalu banyak atau adakah hati manusia yang selalu berkecil? 

Everything we do seem wrong everywhere, somewhere somehow it's makes people can't think what is right for them? 

Sebab tu, pentingnya seseorang berada di samping kita. Sokong kita. Dalam apa jua yang dibuat. Dan again, bukannya jenis membuta tuli support tau. Haha Kang ada jugak pembaris macam Aien ni, lurus je ukur apa yang orang kata. Adeh! 

Ada juga orang pesan, be bold untuk diri sendiri, tapi tak bermaksud you need to hilang rasa hormat pada orang tua. Ada juga orang kata voice up your opinion, tak bermakna kita suarakan tanpa fikir kesan darinya. Ada pro and con dalam apa jua yang kita lakukan, harap kita bijak dalam mencari teman dan membina kehidupan kita untuk ke alam seterusnya. 

Dan lebih seronok lagi kalau orang yang boleh sokong kita itu adalah terdiri daripada ahli keluarga kita, dan manisnya jika itu suami kita. Haa~ gitu. Eh, terminum gula pulak ni..  haha Lagi-lagi kita as perempuan cepat betul nak touching sana, touching sini dan Aien sebagai perempuan tak pernah mengerti akan perasaan ini. ah~ sudah la kau dengan drama kau ni.  

Buat Adik Messarah yang manis lagi comel, study well, eat well and remeber to play well too. Don't forget your ibadah, and jaga iman. Happy birthday, saeng il chukka hamnida, senah helwah moga Allah terus lindungi kamu dalam apa juga yang kamu lakukan, pelihara kamu dari segala fitnah manusia dan semoga Allah permudahkan apa yang kamu usahakan. Keep going tho'. fighting! Chiayok! Gambatte ne!

Haa, dah baca klik la banner untuk kenal adik Messarah kita ni dengan lebih lanjut. Jaa Nee! 


11 ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤