SALAHKAH SEKADAR BERPUAS HATI?

Selasa, Mac 12, 2019

Hi~ Assalamualaikum

Kebelakangan ni ada sesuatu yang menganggu fikiran Aien. Actually banyak sebenarnya. Antara salah satunya adalah salahkah kalau kita cepat berpuas hati dengan sesuatu benda? 

Contoh: Kan sejak akhir-akhir ni Aien ada cerita pasal mengemas, well..  Walaupun tak la mencapai kekemasan seperti yang diingini, but Aien berpuas hati sebab Aien berjaya mengemaskannya. You know what I mean? 

Dalam minda dan angan teringin nak macam rumah orang lain, kemas itu kunci utama. Aien sematkan dalam hati - You Can Do It, Nur!  apatah lagi bila diri berbadan dua ni, cepat sangat lelah. I try to manage how much as I can go, atleast.. walau tak seperti yang diidamkan sekurang-kurangnya berubah dari yang sebelum. Bak kata orang expectation bertemu dengan realiti. Haha 

Aien try not to depressed myself to do such a heavy duty job but otak ni tak reti nak senyap tau tak. Bising memarahi diri kerana terlalu cepat berpuas hati dengan sesuatu hasil yang tidak mencapai kemahuan. Fuh, Well.. Slowly I tried to make a move. Stop pushing yourself too hard. Kadang-kadang itulah kita mengharapkan sesuatu yang diluar kemampuan kita. Terlalu memandang tinggi tanpa melihat yang di bawah. 

Please dear myself. Enjoy the moment. May Allah help you to achieve your home sweet home. 😘

8 ulasan

  1. Nothing wrong if cepat bpuas hati sis, sekurangnya kita dh buat kan, lgipun sentiasa ada ruang tuk urge ourselve to do more, it just jgn memaksa diri. Niat dan kudrat kdg2 taknak serasi. Stay poaitif 😊

    BalasPadam
  2. Bagi Mrs. A tak salah hehehe...
    Buatlah sekadar termampu tak perlu nak ikut-ikut orang.

    BalasPadam
  3. Tak salah pun cepat berpuas hati. Ada orang memang karakter dia jenis yg cepat puas hati dan senang tolerate dgn sesuatu. Kalau based on personality plus, orang ni kategori peaceful phlegmatic. Memang jenis tenang2 dan cepat puas hati. Kira kau dah push diri utk mengemas tu antara kejayaan dah kalau kau memang bersifat macam ni.

    BalasPadam
  4. okay je kalo begitu. janji hati kita ookay.

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤